Advies Nieuwe Gaming PC

Nytramix

Nieuw forumlid
Goedenavond allemaal,

Na 12 jaar vond ik het weer eens tijd om aan een computer te klussen en heb ik na lange tijd van het gebruik van een laptop weer besloten een desktop samen te stellen. Uiteindelijk heb ik de volgende componenten bij elkaar gezocht, en ik zoek daarbij advies of het allemaal bij elkaar past, of dat er al obvious dingen misgaan. De build is eigenlijk gebaseerd op de samengestelde pakketten van MeGekko (degene met een 7800X3D processor en een 7800 XT, maar zonder RGB en een iets grotere voeding i.v.m. future-proofing.

Mijn voornaamste vraag is, kan deze processor (7600X) goed met de 7800 XT, of kan ik beter downgraden naar een 4060 of 7700XT? Ik vind namelijk de prijs van de 7800X3D aan de hoge kant.

Alvast bedankt, advies wordt zeer gewaardeerd!

Je lijst ziet er goed uit en er is niet direct iets mis mee.
De 7600X zal in combinatie met de 7800 XT gewoon fatsoenlijk moeten werken, je zult bij 1080p mogelijk een lichte bottleneck ervaren. (dit is bij bijna alle mogelijke combinaties het geval).

Het ligt er heel erg aan waar je de pc voor gaat gebruiken, mocht het puur voor gaming zijn zal je wel degelijk vooruitgang zien als je voor de 7800X3D gaat.
Maar hierbij is het dan ook weer de vraag of je dat het geld waard vind.

Mocht je werkelijk willen future proofen zou ik persoonlijk voor een 1000Watt voeding gaan.
Er zijn niet veel componenten die meer dan dat zullen vragen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Terug
Bovenaan