advies nodig

dany

Nieuw forumlid
Goedemiddag Meneer/Mevrouw
Ik heb een computer en dit zijn de specificaties (HP i7 9700 Z2 Small Form Factor G4 Workstation (6TT78EA) ... klik op de link.
https://tweakers.net/pricewatch/145...rkstation-6tt78ea.html#section-specifications
Het enige probleem is dat wanneer ik windows updates uitvoer of de antivirus gebruiken, de temperatuur stijgt van 35 naar 85 en er een hard geluid ontstaat.
Helpt het kopen van dit onderdeel (Noctua NH-U12S chromax.black) om het probleem op te lossen of hebben jullie andere oplossingen?
mvg

Ik zou eerst je kast openmaken, al het stof verwijderen, dan de pc weer aanzetten met je kast open en een antivirus scan draaien. Kijken hoe die reageert, misschien is je exhaust koeler aan de achterkant wel het probleem. Als je zeker weet dat het aan je cpu koeler ligt, dan moet je die inderdaad vervangen.

De Noctua NH-U12S past echter niet in je kast omdat deze rechtop geplaatst moet worden. Daar is hij te hoog voor, de radiatoren van de cpu koeler zijn al 12cm en je kast is 10 cm hoog. Als alternatief moet je op zoek naar 'ouderwetse' radiatoren die horizontaal op je cpu worden geplaatst, zoals deze:

En wellicht heb je niet zo'n premium cpu koeler nodig, dus dan kun je het ook af met een standaard cpu koeler:

Ik zie ook even geen alternatieven voor je socket 1151. Ze moeten bijna allemaal rechtop geplaatst worden en dat gaat helaas niet in jouw kast.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: dany
Heel erg bedankt voor je waardevolle antwoord.
Er is geen stof omdat ik het altijd schoonmaak en gisteravond heb ik de computer scan uitgevoerd met het antivirus en de temperatuur was 94 met het vervelende geluid van de ventilator.
Noctua NH-L12S - 120mm ..... ik denk dat het een goede keuze is
Mijn vraag is of ik het kan retourneren als ik het koop en het probleem niet is opgelost.
mvg

Heel erg bedankt voor je waardevolle antwoord.
Er is geen stof omdat ik het altijd schoonmaak en gisteravond heb ik de computer scan uitgevoerd met het antivirus en de temperatuur was 94 met het vervelende geluid van de ventilator.
Noctua NH-L12S - 120mm ..... ik denk dat het een goede keuze is
Mijn vraag is of ik het kan retourneren als ik het koop en het probleem niet is opgelost.
mvg
Jazeker, maar je moet er gewoon voorzichtig mee zijn, niet vies maken of krassen er op laten komen. Netjes erop plaatsen zonder koelvloeistof en als het probleem blijft met de herrie en temperaturen, de zaak weer terugsturen. Zorg wel dat alle componenten die je aangeleverd krijgt inclusief schroefjes en dergelijke in de doos zitten.

• Leuk
Waarderingen: dany
Terug
Bovenaan