Arctic Liquid Freezer III Pro 240 A-RGB - ARGB verlichting werkt niet na installatie

Casibasi

Nieuw forumlid
Hoi,

Ik heb gisteren de Arctic Liquid Freezer III Pro 240 A-RGB Rev.2 geïnstalleerd op mijn MSI MAG B550 Tomahawk met een Ryzen 5 5600. De koeler koelt prima, temperaturen onder vollast zijn circa 60°C en de radiatorfans draaien correct. Ik twijfel echter of de kleine VRM fan op de pompkop wel draait, MSI Center geeft een RPM waarde maar ik kan het visueel niet goed controleren. Daarnaast doet de ARGB verlichting het helemaal niet, zowel op de pompkop als de radiatorfans.

Wat ik al geprobeerd heb:

• ARGB kabel op zowel JRAINBOW1 als JRAINBOW2 geprobeerd, beide zijn bevestigd 5V ARGB headers
  • Corsair iCUE volledig verwijderd om conflicten uit te sluiten
  • MSI Mystic Light en SignalRGB geprobeerd, beide detecteren geen verlichting van de koeler
  • Alle kabels meerdere keren opnieuw aangesloten en gecontroleerd
  • De grote connector op de pomp PCB zit volledig vast

Heeft iemand dit probleem herkend of een oplossing? Zou het een defect aan de ARGB controller kunnen zijn? En hoe controleer ik of de VRM fan daadwerkelijk draait?

Probeer de fan "module" op de pomp eens opnieuw erop te zetten. Deze zit er met een magneet op en als deze geen contact maakt heb je geen RGB. Hier kan ook een plasticje over de contacten zitten, check of deze er nog zit of niet 🙂

Probeer de fan "module" op de pomp eens opnieuw erop te zetten. Deze zit er met een magneet op en als deze geen contact maakt heb je geen RGB. Hier kan ook een plasticje over de contacten zitten, check of deze er nog zit of niet 🙂
Mag ik jou ontzettend bedanken. Ik heb er naar gekeken en er waren geen plasticjes meer te vinden. Echter ging ik nu wel twijfel of de losse magnetische kop die erop zit, ook echt daadwerkelijk juist zit en contact maakt. Het is echt lastig te zien maar met een zaklamp erbij zag ik inderdaad gewoon de pinnetjes nog vrij zitten. Na wat friemelen en proberen heb ik hem op de juiste plek gekregen en nu doet inderdaad de A-RGB het ook. Wellicht voor anderen met dit probleem ook het proberen waard. Nogmaals bedankt!

Mag ik jou ontzettend bedanken. Ik heb er naar gekeken en er waren geen plasticjes meer te vinden. Echter ging ik nu wel twijfel of de losse magnetische kop die erop zit, ook echt daadwerkelijk juist zit en contact maakt. Het is echt lastig te zien maar met een zaklamp erbij zag ik inderdaad gewoon de pinnetjes nog vrij zitten. Na wat friemelen en proberen heb ik hem op de juiste plek gekregen en nu doet inderdaad de A-RGB het ook. Wellicht voor anderen met dit probleem ook het proberen waard. Nogmaals bedankt!
Graag gedaan! Dit is een vaker voorkomend probleempje bij Arctic waterkoelers met ARGB wat gelukkig erg makkelijk op te lossen is 🙂

Terug
Bovenaan