Box II sissend geluid

fricod

Nieuw forumlid
Hallo, ik ben nieuw hier in het forum. Ik heb gisteren de Box II in elkaar gezet en was mbv de video een meegeleverde handleiding een fluitje van een cent. Echter hoor ik een sissend geluid als ik de computer aanzet. Ik heb het vermoeden dat het de frontpanel case fans zijn. Als ik de mesh van de case aan de voorkant een beetje indruk wordt het geluid harder namelijk, dus denk dat de fans net tegen de case aankomen of zoiets. Ook als ze minder hard gaan draaien, dan wordt het geluid zachter. In het verleden had ik een vergelijkbaar probleem (de fan wiebelde toen en kwam dus ook steeds met een puntje tegen de case aan) en omdat het een losse case fan was kon ik die makkelijk vervangen toen. Is hier wat aan te doen ? Zijn de case fans te verstellen of zou ik een RMA moeten doen voor de hele case? Het betreft een DeepCool CH560 DIGITAL, en voor de volledigheid de link: https://www.megekko.nl/info/the-box-ii

Hoi, als je zeker weet dat het om de fan gaat kan je ook alleen de defecte fan opsturen. Je moet hiervoor dan wel een RMA aanmaken via de site.

Dat zou wel beter zijn, dan hoef ik niet alles er weer uit te halen en straks weer opnieuw in te moeten bouwen als de hele case vervangen moet worden. Is er een manier hoe ik 1 voor 1 de fans uit en aan kan zetten? De Asus tool toont alles als 1 case fan, ze worden volgens mij niet individueel aangestuurd. Er ziten er 3 aan de voorkant.

Helaas is daar niet echt een optie voor, het beste wat je kan doen is of de fan kabel los maken of voorzichtig je vinger in het midden van de draaiende fan te leggen om rustig de fan te laten stoppen

ah, de 'analoge' methode ;). Bedankt, ik ga de case fan losmaken en op onderzoek met een ongeslepen potlood als het geluid dan weg is.
- EDIT: cool, front panel kan er ook afgedrukt worden met dat klik systeem. Zit een netje (de mesh) in. Die gladgestreken en nu is het geluid weg. Bedankt Floris!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan