Ik heb je moederbord net even snel opgezocht en de geheugen compatibility lijst bekeken.
Je geeft aan dat je Corsair geheugen hebt van 2x 32gb 7200 MHz, deze staan helaas niet op de lijst:
Ik ga er dus eigenlijk vanuit dat je een setje hebt gekocht die niet compatible is met je moederbord.
Ik raad je eigenlijk aan om eerder voor de volgende snelheden te gaan: 6000, 6200 of 6400
Hoger gaat helaas vaker gepaard met instabieler en zie je niet direct extra performance van terug, vooral niet bij gaming.
Daarnaast is het voor DDR5 vrijwel noodzakelijk dat je een setje kiest die ook op de support lijst staat van het moederbord om mogelijk problemen te voorkomen.
Je kunt de lijst hier vinden:
Lasting Quality from GIGABYTE.GIGABYTE Ultra Durable™ motherboards bring together a unique blend of features and technologies that offer users the absolute ...
www.gigabyte.com
Over het algemeen is XMP voor Intel systemen en EXPO voor AMD.
Toch betekend het niet direct dat het setje op je systeem werkt als er EXPO bij staat, vandaar de lijst hierboven.
Mijn advies is dus om los van de vraag of je geheugen defect is, toch het geheugen te retourneren en een setje van de lijst aan te schaffen.
Zodat je een compatibility issue gelijk uitsluit.