GPU en CPU temperaturen wat hoog..

snoralt

Nieuw forumlid
Hi, ik heb The Box II pc dit weekend gebouwd en ben er blij mee, maar ik heb opgemerkt dat de GPU temperatuur standaard rond the 50-53 graden is, en CPU rond 47-50 graden is zonder dat er een game of iets open is of runt en gewoon op het bureaublad staat. Dit is erg hoog vergeleken met dat bij mijn vorige pc de GPU standaard rond de 43-45 graden was en CPU tussen 38-45 graden was zonder dat er iets runt (en mijn vorige build had geen waterkoeling en een oudere case met wat mindere airflow)

Toevallig ken ik iemand die ook precies dezelfde CPU en GPU heeft (ryzen 7800x3d & RX 7800XT), een minder goede koeling en die in een veel warmer en humid klimaat woont (filipijnen) en beiden zijn CPU en GPU temperaturen zijn tussen 40-45 graden wanneer er niks runt...

Wat zou ik hieraan kunnen doen Other than de fans harder (en dus luider) te laten werken? In mijn vorige build heb ik nooit de fans moeten aanpassen om de temperaturen naar beneden te halen... (oh en de pc zit in dezelfde kamer als mn vorige build dus kamertemperatuur is niet veranderd).

Ik zie heel graag een reactie tegemoet!

Laatst bewerkt:
Hey @snoralt , met de temperaturen die jij noemt zie ik geen opvallende temperaturen. Je kan altijd de fans inderdaad wat harder laten draaien wat zorgt voor meer luchtverplaatsing en hierdoor koelen de componenten sneller af. Wat betreft je vergelijking, elke computer is anders ookal is de setup identiek. De temperatuur is ook afhankelijk van programma's op de achtergrond, processen die lopen, de Windows-versie, updates en nog veel meer variabelen.

Verder als je niet dezelfde componenten hebt als je vorige pc (waar ik vanuit ga) is het lastig te vergelijken in dezelfde ruimte. De TDP van de processor ligt vrij hoog omdat het een X3D processor is, dus het is normaal dat deze idle temperaturen wat hoger liggen. Waarschijnlijk zal de cpu tijdens het gamen niet veel warmer worden (gemiddeld tussen de 60 tot 70 graden tijdens gamen). De max operating temperatuur is 95 graden van deze processor. Mocht je echt twijfelen, zou je wat testen kunnen uitvoeren en deze hier plaatsen, dan kan ik met je meekijken.

Laatst bewerkt:
Hi @Content Guy dankjewel voor je reactie!
Dankjewel voor je informatie, I really appreciate it. Zolang het geen opvallende temperaturen zijn zoals je zegt, dan is het okay. Ik heb inderdaad niet dezelfde componenten als mn vorige pc, ik heb alles van The Box II gebruikt. Ik neem je woord en zal geen zorgen daarover maken als het geen opvallende temperaturen zijn.

Nogmaals bedankt voor je snelle reactie! :)

Terug
Bovenaan