GPU fan maakt vreemd geluid

• Onderwerp starter Onderwerp starter MOAT
  • Startdatum Startdatum

MOAT

Nieuw forumlid
Hallo,

Mijn GPU fan maakt een vreemd geluid (zie video). Het geluid begint pas na enkele uren gamen. Het geluid is ook niet de hele tijd. Om de 30 seconden hoor ik het voor ongeveer 10 seconden en dan is het weer weg. Het is alsof er iets tegen mijn fan zit, maar ik zie niks dat ertegen zit. Weten jullie wat het probleem hier zou kunnen zijn.

Je kunt een video invoegen vanaf een videoplatform zoals YouTube.

1733838759151.webp

Of je maakt gebruik van de functie om een bestand bij te sluiten met het knopje 'Voeg bestand toe' onder de post.

1733838785595.webp

We hebben denk ik wel echt een video nodig om je goed te kunnen helpen!

Hallo,

Mijn GPU fan maakt een vreemd geluid (zie video). Het geluid begint pas na enkele uren gamen. Het geluid is ook niet de hele tijd. Om de 30 seconden hoor ik het voor ongeveer 10 seconden en dan is het weer weg. Het is alsof er iets tegen mijn fan zit, maar ik zie niks dat ertegen zit. Weten jullie wat het probleem hier zou kunnen zijn.
je zou bijvoorbeeld msi afterburner kunnen installeren. daarmee kan je de GPU fan snelheid handmatig aanpassen. switch een aantal keer tussen 20% en 100% speed en luister of je dan het vreemde geluid meteen kan waarnemen als de fans ineens sneller moeten gaan draaien. zet hem ook een vast op verschillende snelheden. op deze manier kun je snel vinden of er iets met je GPU fans aan de hand is.

Terug
Bovenaan