• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

( Graag Advies )Upgraden van videokaart

Jurre Westendorp

Nieuw forumlid
Hoi Allemaal, Ik heb nu een Ryzen 5 5600g samen met een RX 6600 8GB. Ik zit misschien te denken om eer RTX 3060 12 GB te kopen voor de plaats van de RX 6600.

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven wat ik het beste kan doen. Of misschien een andere videokaart?

Alvast bedankt.
 
Ik speel veel Fortnite, Farming simulator, scum en ets2. Wel op hoge settings dat het gewoon goed werkt allemaal. ik heb een budget van ongeveer 250-300 euro
 
Dit is lastig om te zeggen, omdat er nog geen specificaties beschikbaar zijn voor games die nog moeten uitkomen.

Met een RTX 4060 kun je zeker spellen spelen, en waarschijnlijk ook de meeste games die in de nabije toekomst uitkomen.
Omdat de RTX 4060 echter meer een budgetkaart is, bestaat de kans dat je niet alle games op hoge instellingen kunt draaien.

Als je betere prestaties wilt en wilt dat je videokaart langer meegaat, is het wellicht verstandig om wat extra geld te sparen voor een krachtigere kaart.
 
Je hebt inderdaad de keuze uit verschillende grafische kaarten: de 4070, 4070 Super, 4070 Ti, 4070 Ti Super, 4080 en 4080 Super.

Elke upgrade biedt betere prestaties, maar brengt natuurlijk ook hogere kosten met zich mee.
Op YouTube kun je diverse benchmark video's vinden die deze kaarten met elkaar vergelijken.

Ik denk dat het verstandig is om eerst te bepalen hoeveel prestatie je nodig hebt en je budget hierop af te stemmen.
 
Maar omdat mijn budget dus wat lager is voor een videokaart. En de RTX 4060 is niet de beste keuze is dan een RTX 30 serie beter dan een 4060?
 
RX6600 naar een 3060/4060 of RX7600 is echt een hele kleine upgrade voor het geld waar je nauwelijks baat uit gaat halen. Ik raad je aan om door te sparen en te wachten op een betere deal of voor een krachtigere videokaart te gaan, zoals een RTX 4070 of RX 7700. Hiermee krijg je een veel grotere prestatieverbetering voor het te investeren geld en ben je ook beter voorbereid op toekomstige games. Het kan de moeite waard zijn om even geduld te hebben, zodat je investering in je gaming-ervaring echt merkbaar is.
 
Terug
Bovenaan