Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

3000 euro voor een GPU is echt bezopen... Was in de markt voor een 5090 maar ik sla over want dit is gewoon een 4090ti in plaats van een echte upgrade. Zoals een 5080 eigenlijk een 5070 zou moeten heten. Er moet echt competitie komen voor NVIDIA anders is de 6000 series gewoon 3500+ euro's met weinig gains.

Voor die prijzen haak ik zelf ook af. Ik ga denk ik proberen voor een FE. De AIB met eventuele betere cooling is mij geen meerwaarde van 700-800EUR waard.
Jammer dat er zo weinig te vinden is in de 2400-2900 EUR range. Daarboven haak ik toch echt af, zo goed is die 5090 toch niet.
Ik begrijp van een andere forumgebruiker dat op de NL site die FE niet wordt verkocht. Hoe ga je dat aanpakken?

Ik begrijp van een andere forumgebruiker dat op de NL site die FE niet wordt verkocht. Hoe ga je dat aanpakken?
FE worden gewoon op de site van nvidia verkocht, ook die van NL. Soms wordt het verstuurd door proshop or NBB maar dan moet je alsnog vanaf de nvidia website komen.

Ik wil niet echt een FE maar 't scheelt 1000 euro. De AIB's zijn letterlijk 50% duurder. Dit was bij de 40 serie toch niet zo erg of ben ik het alweer vergeten?

Ik wil niet echt een FE maar 't scheelt 1000 euro. De AIB's zijn letterlijk 50% duurder. Dit was bij de 40 serie toch niet zo erg of ben ik het alweer vergeten?
Een FE krijgen is vele malen lastiger dan een AIB. Design van FE is ook beter deze gen dan AIBs, dus schandalig dat Asus 800-900$ extra durft te vragen 😂

En in Belgie is het nog erger,daar kent men de 5000 serie denk ik niet,en dan verschieten dat men in het buitenland op zoek gaat voor je producten.

• Leuk
Waarderingen: Test
Ik denk dat veel shops gewoon zo iets hebben van "fuck dit we gaan 'm niet een listen teveel gezeur voor de verkoop van letterlijk 1 of 2 voorraad" .
Check dit:

En in Belgie is het nog erger,daar kent men de 5000 serie denk ik niet,en dan verschieten dat men in het buitenland op zoek gaat voor je producten.
Das ook de reden dat ik vanuit België eentje hier wil bestellen. Hier in België bestaat er geen hardware shop of computerzaken die ook pc componenten verkoopt is hier zeldzaam. Wij hadden eerst Tones maar die is in 2024 failliet gegaan. Dat was eigenlijk onze enige optie hier in België. Wij hebben ook Mediamarkt of Krefel maar daar hebben ze die ook niet.

Stel je voor dat je een RTX 5090 kunt kopen vandaag, welke CPU zou je dan aanschaffen? Ik zou gaan voor Ultra 9 285k.

Wat ik mij wel afvraag is hoeveel voorraad zou Megekko hebben van de 5090? Om eerlijk te zijn ik denk nog geen 10 maar eerder max 5. Waarom zouden ze anders via Facebook vooral de voorraad van 5080 filmen en dan zo eentje van de 5090. Misschien hebben ze er ook niet meer als 1... Binnen twee uurtjes zullen we het geweten hebben.

Ultra9 285K,als je die koopt ben je volledig gek man,en das nog zacht uitgedrukt,dat is rommel eerste klas eerlijk gezegd,als jij wil gamen,zoek dan eerst benchmarks op.
Amd domineert de cpu markt voor gaming,zo simpel is het helaas vandaag,altijd intel gehad,maar nu kan je niet meer om amd heen.
Ik heb een 9800x3d met msi carbon wifi en 64 gb ddr5 6000 mhz,loopt als een trein.

Wat ik mij wel afvraag is hoeveel voorraad zou Megekko hebben van de 5090? Om eerlijk te zijn ik denk nog geen 10 maar eerder max 5. Waarom zouden ze anders via Facebook vooral de voorraad van 5080 filmen en dan zo eentje van de 5090. Misschien hebben ze er ook niet meer als 1... Binnen twee uurtjes zullen we het geweten hebben.
Ja ik zou 't wel netjes van megekko vinden als ze iets meer info over de voorraad geven. Kan ondertussen wel lijkt me. Beetje lullig als er straks honderden mensen helemaal klaar zitten en er is echt letterlijk maar 2 kaarten. Beetje weinig respect voor de tijd van je klanten dan

We gaan het allemaal ervaren. Megekko geeft ons, op zekere hoogte, in ieder geval informatie. De meeste webshops doen dit niet.

Succes vandaag! Hopelijk krijgt iedereen de GPU die ze willen. Anders nog eventjes geduld hebben, haha!

Ultra9 285K,als je die koopt ben je volledig gek man,en das nog zacht uitgedrukt,dat is rommel eerste klas eerlijk gezegd,als jij wil gamen,zoek dan eerst benchmarks op.
Ja precies, maar 5090 heeft 3.400 AI TOPS hoger dan 5080 en 5070 Ti, 5070. Maar de 5070 presteert hetzelfde als de 4090

Neen,de 5070 presteert helemaal niet hetzelfde als een 4090,nogmaals,ga youtube op en zoek gamersnexus of derbauer eens op,die weten u het juiste antwoord te geven.
Alleen met dlss en frame gen mss,al de rest gaat ie af als een gieter.

Ik denk dat ze enkel een paar inno3d 5090 hebben. Misschien is hun post van de 5090 voorraad op instagram geen grap meer realiteit

Dat is ook de reden ik alleen 5090 wil,die 5080 is ook zo ruk als de pest,geen 24gb ram,10% verschil met 4080,maar wel 500 euro meer vragen.

• Leuk
Waarderingen: Ben
Terug
Bovenaan