Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

Ja en ik bepalen helemaal niet wat een 'normale' prijs is.
Dat doet de markt van vraag en aanbod.
Het is wat het is 🤷

Er zijn mensen die verdienen 20 duizend euro per maand. Voor hun maakt is 2k of 3k een pot nat.
Er zijn mensen die leven op straat en hebben 0 inkomen. Die kunnen helemaal niks kopen.

Wil je dat de prijzen worden afgestemd op wat JIJ 'normaal' vindt? Zo werkt het niet bro :(

Stop met zeuren. We hebben het hier niet over eerste levens behoeften zoals eten of benzine. Dit is een product welke we echt niet nodig hebben.
Een luxe product.
Dus... kopen, of niet, maar het heeft geen zin om te zeggen 'IK VIND deze prijs niet normaal". Iedereen (de wereld) heeft daar schijt aan want andere mensen kopen het nog steeds net zo gemakkelijk.
Met andere woorden: Of een pak koffiebonen €1 of €100 kost maakt niet uit, zolang de rijke mensen maar koffie kunnen drinken, al de rest kan de pot op.
Wat erg dat gewone mensen redelijke prijzen willen om hun hobby te kunnen uitoefenen.

Tja,men moet dat allemaal maar normaal vinden he,of je er nu iets kan aan doen of niet,lijkt me al zo'n woke gedoe,alle antwoorden die een beetje logica inhouden is ABNORMAAL GEDACHTE GOED,ach ja,ik laat het zo,het is het allemaal niet waard,maar vind heel spijtig dat mensen zelfs zulke belachelijke zaken als normaal gaan beschouwen,want vraag en aanbod is dan het argument,en bedrijven hun wil is wet,dus iedereen zwijgen maar.

Met andere woorden: Of een pak koffiebonen €1 of €100 kost maakt niet uit, zolang de rijke mensen maar koffie kunnen drinken, al de rest kan de pot op.
Wat erg dat gewone mensen redelijke prijzen willen om hun hobby te kunnen uitoefenen.

Boodschappen (waaronder koffie), verwarming, huur of hypotheek ... (zoals ik al zei) dat zijn basis benodigdheden die je moet kopen.
Dat is heel iets anders dan 'de allersnelste en nieuwste videokaart voor je games'.

Kunt ook een playstation of xbox kopen 🤷‍♂️

p.s: @ mijn vorige post. Ben het eens dat dat een beetje klote uit de hoek kwam maar ik was 't gewoon beu of zo was al de 10e pagina zowat.
Oh en Stalker 2 heeft trouwens ook opeens 30 FPS meer sinds de laatste nvidia driver update.
Lekker op DLSS quality, en dan resolutie op 5100x2160 (DSR) op de 32 inch ultrawide 1440P ... Alle toeters op MAX.. .130 fps. Prachtig.
We moeten niet zo zeuren we hebben het hartstikke goed game wise :)

For example, now we can see where all of the RTX 5090 sold by Megekko are.
I don’t want to be a part of this and for sure I don’t support the scammers. We must stay together and only like this we can change something.
The shops are scamming people by selling a product over priced to another scammer, who in the end is placing it for sale with an even higher price to scam another person. What a world we live in.
This seller needs to be arrested. He is a scalper and greedy bs

For example, now we can see where all of the RTX 5090 sold by Megekko are.
I don’t want to be a part of this and for sure I don’t support the scammers. We must stay together and only like this we can change something.
The shops are scamming people by selling a product over priced to another scammer, who in the end is placing it for sale with an even higher price to scam another person. What a world we live in.
Finally I reported this item to marktplaats and they confirmed and taken down.

1738447763614.webp
1738447805657.webp

B*tch scalper..

Ja ik heb zonet een deal gemaakt voor een tweedehands MSI RTX 4090 SUPRIM X 24GB met nog 1 jaar garantie voor 1950 euro. Ook gaat hij mij helpen bij het bouwen van mijn eerste pc. Dus morgen staat mijn pc klaar! Het kan wel zijn dat ik later die kaart terug verkoop eens ik een 5090 in handen heb. Maar ik denk en hoop daartegen dat de prijzen schappelijker zijn en dat de voorraad stabiel is. Maar in tussentijd kan ik dan toch lekker gamen. Want nu lagen mijn nieuwe aangekochte onderdelen al 3 maanden stof te vatten. Maar ik weet nog niet of ik die videokaart bij Megekko ga kopen of bij een concurrent van hen. Zal veel van de prijs afhangen dan! Ik hoop echter wel dat ik een goede deal heb gemaakt. Ik heb nog nooit een pc gebouwd en ik heb nog nooit een videokaart gekocht niet nieuw noch tweedehands.

Ja ik heb zonet een deal gemaakt voor een tweedehands MSI RTX 4090 SUPRIM X 24GB met nog 1 jaar garantie voor 1950 euro. Ook gaat hij mij helpen bij het bouwen van mijn eerste pc. Dus morgen staat mijn pc klaar! Het kan wel zijn dat ik later die kaart terug verkoop eens ik een 5090 in handen heb. Maar ik denk en hoop daartegen dat de prijzen schappelijker zijn en dat de voorraad stabiel is. Maar in tussentijd kan ik dan toch lekker gamen. Want nu lagen mijn nieuwe aangekochte onderdelen al 3 maanden stof te vatten. Maar ik weet nog niet of ik die videokaart bij Megekko ga kopen of bij een concurrent van hen. Zal veel van de prijs afhangen dan! Ik hoop echter wel dat ik een goede deal heb gemaakt. Ik heb nog nooit een pc gebouwd en ik heb nog nooit een videokaart gekocht niet nieuw noch tweedehands.
Veel game plezier met de 4090!

Ik zou nu gewoon genieten van je nieuwe pc build en je niet te veel zorgen meer maken over de 5090. De prijs-performance boost lijkt het mij momenteel niet waard. Ook verbruikt de 5090 absurd veel energie tov de vorige series.

Ik heb zelf ook nog een 4090 aangekocht en ga de 50 reeks voorlopig overslaan.

Ik ga de 5000 serie ook overslaan en kijken wanneer binnen paar jaar de nieuwe gen uit komt wat de benchmarks zijn.
Ook energie verbruik,want straks moet je een generator gaan aankopen voor een pc op te starten.
Mannen,veel plezier met jullie 4090 alvast,jullie gaan dat niet beklagen,garandeer ik je.
Zorg dat je een degelijke voeding hebt en de support niet vergeten zodat je het pcie slot en de kaart zelf niet beschadigd.

Ik ga de 5000 serie ook overslaan en kijken wanneer binnen paar jaar de nieuwe gen uit komt wat de benchmarks zijn.
Ook energie verbruik,want straks moet je een generator gaan aankopen voor een pc op te starten.
Mannen,veel plezier met jullie 4090 alvast,jullie gaan dat niet beklagen,garandeer ik je.
Zorg dat je een degelijke voeding hebt en de support niet vergeten zodat je het pcie slot en de kaart zelf niet beschadigd.
Ik heb net deze video gekregen van de verkoper van de tweedehands gpu MSI Suprim X rtx 4090 maar om eerlijk te zijn ken ik er niks van. Waar moet ik opletten om te weten of de gpu nog goed werkt... Kan iemand mij misschien helpen, aub?

Laatst bewerkt:
Ik heb net met een aantal leveranciers gesproken (ik werk in de IT) en zelfs de partner (MSI, Asus, Zotac, enz...) klaagt blijkbaar dat de voorraad bestaat, maar Nvidia misbruikt hun partnercontract en beslist wanneer ze chips moeten sturen en en welke chip ze moeten sturen en als ze niet voldoen, krijgen ze er gewoon geen, ook al is er al voor betaald....

MSI 5090-modellen uitgesteld naar 14/02 batch 1 / 26/02 batch 2 / 24/03 batch 3

Asus TUF en Prime 5080 07/02 batch 1 / 14/02 batch 2 / 28/03 batch 3

Asus TUF 5090 14/02 Partij 1 / 27/02 Partij 2 / 18/03 Partij 3

Asus Astral 5080 en 5090 laatste nieuws is 14/02 batch 1, daarna niets tot 28/03

Ik heb geen andere informatie over andere partnermodellen

Wat betreft de Founders Edition niets tot maart

sorry als mijn nederlands slecht is, niet mijn moedertaal
Icône de validation par la communauté

Icône de validation par la communauté
where did you copy-paste your info, you forgot to take the verified icon out

Ik heb net deze video gekregen van de verkoper van de tweedehands gpu MSI Suprim X rtx 4090 maar om eerlijk te zijn ken ik er niks van. Waar moet ik opletten om te weten of de gpu nog goed werkt... Kan iemand mij misschien helpen, aub?
you should ask for artifact test results, as well as game benchmarking tests (fps and temps), the temperatures seem fine based on the video

if possible, try playing some games yourself on the guy's system before making a final decision

the main reason I’m not buying a second-hand 4090 is that most will be out of warranty soon and if it suddenly unalives itself, I’d be pretty disappointed

you should ask for artifact test results, as well as game benchmarking tests (fps and temps), the temperatures seem fine based on the video

if possible, try playing some games yourself on the guy's system before making a final decision

the main reason I’m not buying a second-hand 4090 is that most will be out of warranty soon and if it suddenly unalives itself, I’d be pretty disappointed
I asked for game benchmarks and this gpu has still 1 year of warranty.

Veel game plezier met de 4090!

Ik zou nu gewoon genieten van je nieuwe pc build en je niet te veel zorgen meer maken over de 5090. De prijs-performance boost lijkt het mij momenteel niet waard. Ook verbruikt de 5090 absurd veel energie tov de vorige series.

Ik heb zelf ook nog een 4090 aangekocht en ga de 50 reeks voorlopig overslaan.
Is nog te relativeren het verbruik:

Van der8auer:
YouTube: 20% Efficiency Boost by RTX 5090 Power Target Tweaking
3dMark Speedway
100% 5090 - 146.1 fps - 551W
90% 5090 - 143.7 fps - 511W
80% 5090 - 138.4 fps - 460W
70% 5090 - 128.5 fps - 403W

100% 4090 - 101.2 fps - 408W

Dus is de 5090 minder in verbruik dan een 4090!
————————-
Bv Maar dat neemt niet weg dat je lekker moet genieten van je nieuwe build!
En je 4090!!

Dat is furmark. En hij doet de 'burn in test' zo te zien. Die is om te kijken of de koeling in orde is. Tijdens deze test krijgt de kaart echt behoorlijk op z'n ballen als 't gaat om temperatuur. (veel meer dan in welke game dan ook).
De temperatuur ligt rond de 70 graden. (prima)
De fans draaien op 65%
De kloksnelheid zit rond de 2500.

Met de koeling is het in ieder geval in orde zo te zien.

Ding is, je weet nooit zeker of de kaart ooit kapot zal gaan, maar volgens mij is het echt heel zeldzaam. Je kunt beter gewoon aan die gast vragen waar ie 'm voor gebruikt heeft.
- Crypto mining?
- Of is de verkoper een benchmark fanaat?
- Neemt ie z'n computer vaak mee naar LAN parties of zo?
- Heeft de kaart gemonteerd gezeten met een support bracket?
Je kunt ook kijken of de kaart niet gescheurd is. (bij sommige scheurt de PCB weleens):
1738482691601.webp
En je kunt ook nog even kijken naar de power connector nog in orde is (bij sommige smelt ie als de connector er niet goed in zat)
1738482647106.webp

Laatst bewerkt:
Dat is furmark. En hij doet de 'burn in test' zo te zien. Die is om te kijken of de koeling in orde is. Tijdens deze test krijgt de kaart echt behoorlijk op z'n ballen als 't gaat om temperatuur. (veel meer dan in welke game dan ook).
De temperatuur ligt rond de 70 graden. (prima)
De fans draaien op 65%
De kloksnelheid zit rond de 2500.

Met de koeling is het in ieder geval in orde zo te zien.

Ding is, je weet nooit zeker of de kaart ooit kapot zal gaan, maar volgens mij is het echt heel zeldzaam. Je kunt beter gewoon aan die gast vragen waar ie 'm voor gebruikt heeft.
- Crypto mining?
- Of is de verkoper een benchmark fanaat?
- Neemt ie z'n computer vaak mee naar LAN parties of zo?
- Heeft de kaart gemonteerd gezeten met een support bracket?
Je kunt ook kijken of de kaart niet gescheurd is. (bij sommige scheurt de PCB weleens):
Bekijk bijlage 1176
En je kunt ook nog even kijken naar de power connector nog in orde is (bij sommige smelt ie als de connector er niet goed in zat)
Bekijk bijlage 1175
En gewoon langsgaan om de kaart goed te inspecteren, kijken of je wat info over de verkoper kan vinden, is hij jaren actief op marktplaats, Tweakers etc.. al deze stappen met wat al is gezegd zegt dan genoeg.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan