Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

Betaling is achteraf denk ik, je kan vragen of ze een betere tijdsindicatie kunnen geven. Heb zelf eens gehad met een NVME dat er stond 2-3 maanden, en eind van de week was hij al onderweg.

Vergeet niet dat deze niet meer geproduceerd worden. Dus het is onmogelijk dat het zo lang zou duren dat je hem krijgt. Ik ben wel benieuwd wat ze je vertellen als je daar naar vraagt, maar goed het is aan jou. (y)
Ja zal inderdaad kunnen, maar voor nu ga ik genieten van de RTX 5080, ben wel benieuwd hoeveel (MSI vanguard launch edition) kaarten worden gemaakt is dat echt een beperkt aantal? of worden ze over enkele maanden nog nieuw verkocht :unsure:

Ja zal inderdaad kunnen, maar voor nu ga ik genieten van de RTX 5080, ben wel benieuwd hoeveel (MSI vanguard launch edition) kaarten worden gemaakt is dat echt een beperkt aantal? of worden ze over enkele maanden nog nieuw verkocht :unsure:
Gewoon gemaakt, je hebt 700 euro extra voor marketing betaald, veel plezier ermee

Ik heb die msi van 3700 euro kunnen kopen. Wat een kutprijs. Binnen 30 dagen stuur ik hem lekker terug in "ongebruikte staat" in een kartonnen doos.

Zal hem wel bij coolblue/proshop/ldlc/amazon/nvidia kunnen krijgen voor 700 euro minder.
wat is het nut dan van hem te kopen?
ik mis het punt van deze move😅

Meggeko, je kan beter pre-order gaan doen net zoals bij oudere tijden

Dit is gewoon niet te doen.

Bijlagen

• 1738591118273.webp
    1738591118273.webp
    15,7 KB · Weergaven: 107
Ik heb die msi van 3700 euro kunnen kopen. Wat een kutprijs. Binnen 30 dagen stuur ik hem lekker terug in "ongebruikte staat" in een kartonnen doos.

Zal hem wel bij coolblue/proshop/ldlc/amazon/nvidia kunnen krijgen voor 700 euro minder.
Waarom koop je hem in de eerste plaats als je nu al weet dat je hem binnen 30 dagen gaat retourneren?

I wonder if Megekko will have this specific GPU? most of the other e-shops have those (not at stock atm).
Gigabyte AORUS GeForce RTX 5090 Master Ice 32G video card

Ik wacht wel op de 6000 reeks die mss ergens midden of eind volgend jaar komt (2026) Dan zal het stroomverbruik waarschijnlijk terug normaal worden. Rond de 450 watt max, voor de snelste kaart. Waarschijnlijk ook een nieuwe node. Dit is eigenlijk gewoon een refresh van de vorige 4000 series.

Nee hoor krijg priecies het zelfte verhaal misschien wel erger.

Inderdaad, had deze ook gezien vandaag, alleen de levertijd is wel erg lang (Wordt gewoonlijk verzonden binnen 6 tot 7 maanden)
Dit, heb een vriend dat ik een build voor doe, deze stond nog aan 2350€ een paar dagen geladen.
Aan 1960€ is dit op het moment de beste high end value kaart, presteert beter dan de 5080 met meer VRAM voor "dezelfde" prijs.
De 5090 is beter, maar aangezien ze tussen +50-75% vragen is het het echt niet waard.

MSRP kan een ander verhaal zijn, maar we gaan de 5090 nooit aan MSRP zien, net zoals we dat al een lange tijd niet meer hebben voor de 4090

Oké dus even zodat ik het goed begrijp... als enige site gaven jullie vantevoren aan hoe laat jullie de kaarten aanbieden zodat wij gewone niet-bot-stervelingen nog iets van kans maken (toppers!). En nu besluiten jullie toch maar random te gaan droppen? Om bots tegen te gaan?? Daarmee hebben de bots gewonnen. Of denken jullie dat wij 24/7 gaan F5'en? We zijn nu dus afhankelijk van of we toevallig kijken binnen 30 sec nadat jullie iets openstellen? Ik kon nog best leven met de prijzen ook gezien alle extra moeite die jullie deden met dit forum (waar hier veel te weinig credit voor gegeven wordt!!). Dit vind ik toch wel heel jammer...

Ik zou de nvidia site maar in de gaten houden op bv je mobiel en die elk moment dat je kan ff refresht. Een klein vogeltje vertelde me dat als je geluk hebt je er 1 kan kopen.

Ps. Ik ga voorlopig dus geen loten meer kopen. 😉

Enig idee wanneer er nieuwe stock binnen komt/hoe we dit kunnen checken?

Geen idee, ik werk nergens in de keten.
Gewoon (net als andere) een enthousiaste ICTer die graag weer een nieuw systeem wilde bouwen omdat de oude al weer x jaar oud is.

Ik zat net als velen bij de launch klaar om een kaart te kopen. Op Nvidia, Megekko, Alternate, NBB, etc etc.
Na een uur gedesillusioneerd refreshen en zoeken het maar opgegeven maar wel op mijn mobiel de verkoop pagina van nvidia laten staan en de tijd daarna af en toe refreshen.
Ook vrijdag om 11:30 gekeken toen die 5090 online kwam en die zat in mijn mandje maar was te laat met afrekenen (gelukkig) .

Had toen zo iets van dan wacht ik tot de "ASUS GeForce RTX 5090 ROG-ASTRAL-LC-RTX5090-O32G-GAMING" komt en ik mijn linker nier ervoor moet doneren o_O
S'avond voor het eten zat ik nog wat op mijn telefoon te klooien en weer nvidia site verversen en ik schrok me dood toen er ineens een groene koop knop was.
Hartslag sky-high en proberen rustig te blijven omdat ik zo iets had van dit gaat toch niet lukken.
Proces zo snel mogelijk afgerond (scheelt dat ik al een pro-shop account had).

Ik kreeg mail binnen met: Let op: Dit is geen bestelbevestiging maar een kopie van de informatie die we hebben geregistreerd in verband met je bestelling.

Aangezien de status tot vanmorgen bleef op "wordt verwerkt" was ik tot die tijd vrij zenuwachtig omdat ik nog niet 100% zeker was dat het gelukt was.

Vanmorgen veranderede de status naar "verzonden"en kreeg ik de factuur (zie onderstaand, wel wat persoonlijke info weg gehaald)

Ik heb dus geen service gebruikt of scripts of dergelijks maar gewoon vaak gekeken.
Zal inderdaad wel veel geluk zijn geweest maar het is dus niet onmogelijk (misschien sliepen de scalpers net ff).

5090FE.webp

Terug
Bovenaan