• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Laptop start niet op na geheugenuitbreiding

• Onderwerp starter Onderwerp starter Reza
  • Startdatum Startdatum

Reza

Nieuw forumlid
Hallo,

Ik heb een Lenovo Thinkbook E15 laptop die DDR4-3200 geheugen ondersteunt (max. 32GB) volgens Lenovo PSREF. Ik heb een Corsair DDR4 SODIMM Vengeance 1x32GB 3200 gekocht en geplaatst in de laptop. Alleen start de laptop niet op. Het Lenovo-scherm wordt niet getoond en ik kan de BIOS niet in. Als ik het oude geheugen terugplaats, is er niks aan de hand. Ik heb ook een support case bij Lenovo aangemaakt. Hebben jullie een idee?

Hallo Reza,

Zou je de RAM-sticks kunnen vergelijken om te controleren of de voltages hetzelfde zijn?
Sommige SODIMM-geheugensticks werken op verschillende voltages.
Als het nieuwe geheugen een ander voltage heeft, kan dit mogelijk de oorzaak van het probleem zijn.

Hallo Reza,

Zou je de RAM-sticks kunnen vergelijken om te controleren of de voltages hetzelfde zijn?
Sommige SODIMM-geheugensticks werken op verschillende voltages.
Als het nieuwe geheugen een ander voltage heeft, kan dit mogelijk de oorzaak van het probleem zijn.
Klopt Sebastiaan; het zijn beide 1.2V geheugens. Ik vermoed dat ik geheugen heb gekocht (bij Megekko) wat defect is, of voor Mac is bestemd. maar dat laatste zou ook in de product eigenschappen vermeld moeten staan, maar dat is niet het geval. Ik heb van een ander merk en bij een andere leverancier besteld. Als dat ook niet werkt, dan ligt het wel aan de laptop..

Terug
Bovenaan