PC blijft hangen op bios scherm.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Josji
  • Startdatum Startdatum

Josji

Nieuw forumlid
Ik heb een Asus X570 pro moederboard. Omdat de SSD niet meer kan starten heb ik een Crucial P310 M2 aangeschaft. Deze eerst op de M2.2 poort geplaatst (makkelijker bereikbaar). Deze werd niet in de bios gevonden (not present). Daarna op de M2.1 poort geplaatst hierna starte de PC niet meer door.

Omdat het enige nieuwe de M2 was heb ik die weer verwijderd. Hierna kreeg ik wel het scherm om op Bios in te gaan (F2 of Del Toets) maar de toetsen werken niet en de PC start ook niet door maar hangt op dat scherm.
Ik heb de pinnetjes voor CMOS clear gebruikt. Dat werkte niet, hierna batterij 1 minuut verwijderd en terug geplaatst. Dit alles zoals Asus aan geeft voor dit soort problemen.

Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan doen?

Laatst bewerkt:
Helaas na wat problemen krijg ik nu wel de bios en ook worden de ssd, usb en cd drive weer gevonden maar opstarten werkt niet.
Als ik boot krijg ik unbootable foutmelding en vanaf USB draait onder Asus logo een cirkel en verder niets. Ik heb nog een hele oude Hiren’s rescue cd (misschien wel 14 jaar oud) geprobeerd en dan kom ik wel in dos omgeving en kan ik hardware detecteren maar daar klopt alleen de processor van.

Geen idee wat er nu mogelijk aan de hand is. Iemand enig idee?

je zou nog in bios bepaalde instellingen kunnen proberen. switchen tussen csm/uefi. indien het gaat om windows 11, dan moet secure boot en TPM aanstaan.

gebruik een kwalitatief goede/snelle usb stick om vanuit daar te booten en windows te installeren

Terug
Bovenaan