PC op zwart en blijft zwart na vervangen voeding daarna Moederbord, CPU en Ram

Cuppie

Nieuw forumlid
Afgelopen week is mijn PC op zwart gedaan en startte hij niet meer op. Heb in eerste instantie nieuwe voeding gekocht Corsair RM650 PSU helaas geen effect. Daarna nieuw moederbord, processor en Ram besteld:
ASUS TUF GAMING B650 Plus
AMD Ryzen 5 7600
Lexar DDR5 Ares 2 16GB.

Video kaart is erin gebleven en Disk ook. Tot mijn grote verbazing startte deze ook niet op? Moederbord, CPU en Ram ook geprobeerd zonder de Grafische kaart en Harddisk en hetzelfde verhaal!
Ik heb geen idee nu? Is de Voeding misschien niet voldoende om deze config aan te slingeren? Heeft er iemand nog goeie tips?

Heb je de twee voedingskabels aangesloten (in het hoekje tussen de koelelementen) op het moederbord? Zijn de kleine kabeltjes (pwr, led, enz) van de case ook juist aangesloten op het moederbord?

Hoi Art, je bedoeld de 2 kabels die voor de CPU nodig zijn? Die zitten erop. Tevens ook de PLED-PLED+ en PWR zitten er ook op. Toch reageert het bord er niet op ook niet op een jumpstart..... Zou deze voeding deze config kunnen trekken?

Normaal moet die voeding dat kunnen trekken, misschien iemand anders hier nog een idee? Welke videokaart heb je? In ieder zonder GPU zou die ook moeten werken. Al eens geprobeerd de PWR om te draaien?

Als ik dit zo zie zou dit toch alles goed moeten zitten. Al twijfel ik of dit moederbord anders is qua aansluiting van de CPU moet daar die plitkabel voor nog 1 4 polig kabel bij daar zitten er 2 x 4 maar hoe moet je die er dan insteken? De fans staren ff zo lijkt het maar daar blijft het bij. Heb nu zonder GPU erop... en nog werkt ut niet

Bijlagen

• 20241211_165355.webp
    20241211_165355.webp
    59 KB · Weergaven: 4
  • 20241211_165438.webp
    20241211_165438.webp
    63,9 KB · Weergaven: 4
  • 20241211_165450.webp
    20241211_165450.webp
    52,1 KB · Weergaven: 4
Hij doet het!!! Ik heb als eerste een nieuwe voeding besteld en ik denk dat ik daarbij alle kabels had moeten vervangen. Ik zie dat er verschillen zitten in Pinnen leeg en bezet in de Kabels ook naar de CPU, de main voeding naar het moederbord, de sata schijf die ik heb. Nu werkt alles weer wel met het nieuwe moederbord maar vraag me nu af of het oude wel stuk was. Als ik de kabels had vervangen was dat misschien ook weer verholpen geweest. Bedankt ArtstudioG voor je input!

Terug
Bovenaan