Review - ASUS TUF GAMING Geforce RTX 5080

pythonic

Nieuw forumlid
- Deze videokaart is groot met bijna 35 cm lang en zwaar (1.94 kg). Je moet 2 slots verwijderen in de PC-kast om aan te kunnen sluiten (met de koeler neemt hij ruim drie slots in beslag).
- Hij past perfect in mijn Fractal Design North XL (Chalk White TG Clear) kast en heeft 1 RGB lampje die verschilllende kleuren geeft en is aangesloten op een ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI moederbord.
- In de doos zit een houder (met schroevendraaier verborgen) om onder je videokaart te zetten met rubbere nopje om verzakking tegen te gaan en helpt bij het recht erin zetten van de videokaart. De beschrijving geeft niet aan dat je het beschermende plastic van de chipkant af moet halen (wat wel logisch is) maar ter volledigheid had ik dit graag in beschrijving gezien (Alle stappen van A tot Z met monteren).
- Notitie is dat ik gratis Monster Hunter Wilds cadeau kreeg bij de aankoop van deze grafische kaart en de laatste NVIDIA driver problemen gaf. De 1-na laatste patch op moment van schrijven met "versie: 572.83 Geforce Game Ready Driver" geeft geen problemen!
- Prestaties zijn geweldig, kan alles aan zetten op de hoogste settings in games e.g. Monster Hunter Wilds.
- Haal in wat oudere games bijna de hoogste verversingssnelheid van 390 Hz met E-sports.

Conclusie: Ik zou deze kaart zeker aanraden voor veeleisende gebruikers die top-prestaties willen (in bijvoorbeeld gamen, of zware workloads met applicaties).

Terug
Bovenaan