RTX4070 Super: voeding met 12vhpwr wel of niet noodzakelijk?

MarcelK

Nieuw forumlid
Ik wil een RTX4070 Super aanschaffen maar ik heb gehoord dat ik daarvoor per se een voeding met 12VHPWR nodig zou hebben. Ik heb een Corsair RM750x die daar niet over beschikt. Kan ik daarmee toch die kaart gebruiken? Uit andere bronnen heb ik nl. gehoord dat het met een adapterkabel wel mogelijk zou zijn... Klopt dat en welke kabel heb ik dan nodig?

Je krijgt bij een 4000 Series kaart die de 12vhp nodig heeft meestal ook een adapter.
Al raad ik niet aan om de adapter te gebruiken om dat die nogal fragiel kunnen zijn.

Aangezien je een RM750X hebt zou je de volgende kabel kunnen aanschaffen, deze zou moeten werken op je voeding:

Ik heb de tweakers pagina gelinkt aangezien ze op Megekko op blijken te zijn. (de zwarte variant dan)
Mocht je Wit willen die is er nog wel:

Hopelijk heb je hier wat aan.

Dank je Wouter! Ik begrijp alleen niet dat mij vanuit Azerty bv. wordt verteld dat ik per se een andere voeding zou moeten aanschaffen. Het is ook aangegeven in de informatie van de betreffende kaarten en ze hebben zelfs een video over de 40xx serie waarin met grote letters staat aangegeven "12vhpwr voeding noodzakelijk".

Aan de andere kant zijn er deze kabels en heb ik ook een YT video gezien waarin duidelijk wordt uitgelegd hoe een dergelijke adapterkabel aan te sluiten.

Tegenstrijdige informatie en dus erg verwarrend.

Laatst bewerkt:
Dank je Wouter! Ik begrijp alleen niet dat mij vanuit Azerty bv. wordt verteld dat ik per se een andere voeding zou moeten aanschaffen. Het is ook aangegeven in de informatie van de betreffende kaarten en ze hebben zelfs een video over de 40xx serie waarin met grote letters staat aangegeven "12vhpwr voeding noodzakelijk".

Aan de andere kant zijn er deze kabels en heb ik ook een YT video gezien waarin duidelijk wordt uitgelegd hoe een dergelijke adapterkabel aan te sluiten.

Tegenstrijdige informatie en dus erg verwarrend.
Ik kan erg begrijpen dat het verwarrend is wanneer je tegenstrijdige informatie krijgt.

Maar ik kan je met 100% zekerheid aangeven dat de losse 12vhp kabel die ik gelinkt hebt werkt op jou voeding.
Deze kabel heeft Corsair namelijk uitgebracht zodat je niet persé je voeding hoeft te vervangen. (Ander merken zoals NZXT, Be Quiet en Seasonic hebben ook hun eigen 12vhp kabel uitgebracht voor hun voedingen)

Natuurlijk kun je altijd kiezen om toch over gaan naar een nieuwe model voeding waar de 12vhp kabel inbegrepen zit, maar dat is puur aan jou en niet noodzakelijk.

Daarnaast kun je ook kiezen om verder niks aan te schaffen en de adapter te gebruiken die bij de videokaart komt, hier moet je dan enkel nog 2x PCI-e 8 pins (voor de 4070, 4080 is vaak 3x en de 4090 is vaak 4x)vanuit je voeding inprikken.
Mijn advies is om dit niet te doen, hier heb ik 2 redenen voor:
- De adapter is erg lelijk aangezien je dan een forse kabelboom ziet
- De adapter is vrij fragiel en kan bij het soldeerwerk scheuren als je hem iets te ver buigt, dit kan voor problemen zorgen.

Hopelijk heeft dit eventuele verwarring weggenomen :)
Mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan