Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Start niet heel snel op…. En ik kom niet in de bios?
De Box II gebouwd, maar ik vind hem dus vrij traag met opstarten. Mijn oude pc uit 2013 is twee keer zo snel, enig idee hoe dit verholpen kan worden?
En kom ik niet helemaal lekker in de bios, want ik zie alleen het TUFgaming laad scherm en daarna gaat ie naar Windows.
De box II is een AM5 platform en helaas is dit nog een hardnekkig probleem voor dit platform. De geheugentraining die moet gebeuren duurt gewoon heel erg lang en heeft niet echt een concrete oplossing. Niet te zeggen dat er geen work-arounds zijn. maar doe dit op eigen risico. Deze methode kan tot systeem instabiliteit leiden en crashes veroorzaken.
Dit zou een mogelijke oplossing kunnen zijn:
- Advanced BIOS (F2) > Settings Tab > AMD CBS > UMC Common Options > DDR Options > DDR Memory Features > Memory Context Restore > Enabled
De box II is een AM5 platform en helaas is dit nog een hardnekkig probleem voor dit platform. De geheugentraining die moet gebeuren duurt gewoon heel erg lang en heeft niet echt een concrete oplossing. Niet te zeggen dat er geen work-arounds zijn. maar doe dit op eigen risico. Deze methode kan tot systeem instabiliteit leiden en crashes veroorzaken.
- Advanced BIOS (F2) > Settings Tab > AMD CBS > UMC Common Options > DDR Options > DDR Memory Features > Memory Context Restore > Enabled
Ik zie alleen het TUF gaming laadscherm met een loading rondje, geen toetsen inderdaad. Ik kwam er eerst wel in door f2 te drukken (eerste keer opstart voor RAM instellingen om op xmp te zetten) Later kwam ik er dus niet meer in…
Als je in Windows zit en "SHIFT" ingedrukt houd terwijl je op "restart" klikt krijg je de optie om in de BIOS op te starten.
Je komt dan eerst in een blauw scherm met een aantal opties.
Troubleshoot > advanced options > UEFI firmware settings
(Heb mijn PC in ENG staan maar vertaling spreekt denk ik voor zich)
Hierna zou die in de BIOS moeten opstarten.
Er is ook een command prompt voor maar die weet ik zo snel niet uit mijn hoofd maar bovenstaande zou moeten werken
Als je in Windows zit en "SHIFT" ingedrukt houd terwijl je op "restart" klikt krijg je de optie om in de BIOS op te starten.
Je komt dan eerst in een blauw scherm met een aantal opties.
Troubleshoot > advanced options > UEFI firmware settings
(Heb mijn PC in ENG staan maar vertaling spreekt denk ik voor zich)
Hierna zou die in de BIOS moeten opstarten.
Er is ook een command prompt voor maar die weet ik zo snel niet uit mijn hoofd maar bovenstaande zou moeten werken
Thanks! Ik kan eindelijk in de bios 🙂
Nu heb ik gelijk de ddr memory instelling aangepast van auto naar enabled (tip van hierboven) en nu zie ik wel het bios scherm dat laat zien welke knoppen ik in moet drukken en dus zelf in de bios kan bij opstart! Heel erg bedankt!
Door de tip hierboven van Robinz kon ik in de bios en had ik meteen jouw oplossing geprobeerd. Ik dacht dat dit het probleem verholpen zou hebben, maar nu kreeg is steeds een bsod bij opstart. Ik heb met moeite de wijziging weer ongedaan kunnen maken. Alsnog bedankt voor jouw input.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.