Upgraden

• Onderwerp starter Onderwerp starter BOBO
  • Startdatum Startdatum

BOBO

Nieuw forumlid
Ik wil graag mijn RTX 2070 super gaan upgraden. Ik heb niet heel veel verstand van het upgraden etc. Ik heb ongeveer 4 jaar geleden de pc met de volgende onderdelen samen gesteld:
CPU: Intel Core I7 10700K
CPU koeler: Cooler Master Hyper H412R
GPU: Gigabyte Geforce RTX 2070 super
Moederbord: Asus TUF gaming B460-PLUS
Voeding: Cooler Master MWE GOLD 750 Full modulair V2
RAM: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x 8GB
Koeling: 6x 120mm fan

Ik speel zelf het liefst open-worldgames zoals GTA, Ark: Survival en Cyberpunk. Voor mij is kwaliteit het belangrijkst. Ik merk echter dat mijn RTX 2070 Super de nieuwere games niet meer op ultra-instellingen aankan. Daarom overweeg ik om te upgraden naar een RTX 5080 of een RTX 5070 Ti.

Qua prijs gaat mijn voorkeur uit naar de RTX 5070 Ti, maar ik wil graag een videokaart waar ik weer een tijd mee vooruit kan. GTA 6 laat waarschijnlijk nog even op zich wachten, maar ik vraag me af of een RTX 5070 Ti deze game op hoge instellingen in 1440p zal kunnen draaien. Is een RTX 5080 daarvoor misschien een betere keuze, of zou zelfs een 5080 het lastig krijgen met GTA 6?

Mijn gevoel zegt dat de RTX 5070 Ti de meeste nieuwe games wel op hoge en misschien zelfs ultra-instellingen aankan. Ik hoor daarom graag jullie advies en ervaringen.

Hoi BOBO,

Dit is nogal een lastige vraag om te beantwoorden, omdat er nog nul informatie bekend is wat de aanbevolen specificaties zullen zijn voor GTA 6 (en of het überhaupt wel naar pc komt). Naast GTA 6 is de 5070 ti een super kaart voor gamen op 1440P. De 5080 is ook een mooie optie, maar deze kaart is meer bedoeld voor 4K gamen. ik denk dat je beter kan gaan voor de 5070 ti, vooral als je van plan bent om op 1440p te blijven voor de komende jaren.

• Leuk
Waarderingen: BOBO
Bedankt voor jou reactie. Ik ben inderdaad van plan op 1440p te blijven gamen. Voor betere kleuren wil ik in de toekomst wel over gaan op een IPS of oled paneel nog. Maar voor nu is een videokaart een betere upgrade.

Terug
Bovenaan