Informatie en updates over de NVIDIA GeForce RTX50 serie videokaarten.

Nou Azerty kan er ook wat van hoor

Bijna 2200 EURO, voor een 5080 TUF
Die stoppen hun hoofd in het zand en geven omringende aanbieders de schuld van hun hoge prijzen. Ipv eerlijke prijzen aan te bieden zeggen zij dat de klantenservice los staat van de sales afdeling.
Hier gaat het dus ook mis. Sales heeft totaal geen besef wat de nadelen zijn van dit soort spelletjes. Die interesseren zich enkel voor de nummers.

Goede tip... ik zou daar helemaal niks bestellen.
Ik heb met meerdere vrienden offertes opgevraagd. De offertes waren veel hoger dan de aangeboden prijzen (soms 300 euro meer). Duitsland berekend dubbele btw terwijl btw afdracht enkel mogelijk is in 1 land en wordt er binnen Europa het percentage van btw gehandhaafd van het land waar de webshop zich in bevindt.
Je betaald dus meer op de prijs, 19% duitse btw en 21% Nederlandse btw.

Na een hele discussie blijkt dat ze aan prijsdiscriminstie doen en geven nvidia de schuld hiervan. Buitenlanders mogen namelijk niets voor dezelfde prijs kopen als een Duitser bij Alternate.de.

Voor mij is het daarom ook wel einde verhaal met alternate.
Nou, kweetniet hoor.
Denk dat iedereen hier keihard zou lopen huilen en klagen als bleek dat Duitsers alles opkochten

No this wont matter, it's GPU,

What you can do is lock your framerate to much lower (Also on desktop) and try that a bit,
I've already posted about it a few pages back, I already tried everything on the software side and it doesn't reduce it.

PSU can affect coil whine believe it or not, I've had a case myself with a 1070 back in 2017 and changing it made it go away.

I've already posted about it a few pages back, I already tried everything on the software side and it doesn't reduce it.

PSU can affect coil whine believe it or not, I've had a case myself with a 1070 back in 2017 and changing it made it go away.

Hmm oke.Have you also tried different ports on your previous power supply?
also is your power supply connected to earth aswell? - and + and you got bruin one. make sure static wont happend
You can give that a go,

Hmm oke.Have you also tried different ports on your previous power supply?
also is your power supply connected to earth aswell? - and + and you got bruin one. make sure static wont happend
You can give that a go,
already did man, I tried troubleshooting and researching this for 10 hours

I'll simply wait for the PSUs and if it doesn't change a thing I'll see if I can get a replacement

Do keep in mind that as far as i’ve seen these are al backorders on Amazon.

Prices are closest to msrp as far as i know but most posts I’ve seen from people ordering there it’s delivery estimate around April.

Yupp so it wil take some time... in meantime, just save some money, and wait for cheaper version
eventually the price will go down a bit

Inmiddels de Asus ROG Astral RTX 5090 OC 32GB van Megekko geïnstalleerd.
Een foto:

DBa2xFE.jpeg

De rest van de foto's zijn hier te bekijken:
https://forum.megekko.nl/threads/i9-13900k-t-ranny-deathraptor.750/post-5721

Tja,het zijn die lui hun wallet,niet de mijne,ik weiger zulke bedragen neer te tellen.
Ik heb met het geld van de rtx 5090 lekker een oled scherm en rtx 4090 gekocht
En ik zing het wel uit tot in 2027 wanneer de 6000 serie er is.
Hopelijk dan wel een betere kaart dan dit,en dan kan de 4090 in de collectie.

Tja,het zijn die lui hun wallet,niet de mijne,ik weiger zulke bedragen neer te tellen.
Ik heb met het geld van de rtx 5090 lekker een oled scherm en rtx 4090 gekocht
En ik zing het wel uit tot in 2027 wanneer de 6000 serie er is.
Hopelijk dan wel een betere kaart dan dit,en dan kan de 4090 in de collectie.

Kan je nu wel zeggen dat 6000 serie erger kan zijn of het zelfte 😉

Elke generatie is het zelfde liedje. alleen dit keer is het wel extreem

Goede tip... ik zou daar helemaal niks bestellen.
Ik heb met meerdere vrienden offertes opgevraagd. De offertes waren veel hoger dan de aangeboden prijzen (soms 300 euro meer). Duitsland berekend dubbele btw terwijl btw afdracht enkel mogelijk is in 1 land en wordt er binnen Europa het percentage van btw gehandhaafd van het land waar de webshop zich in bevindt.
Je betaald dus meer op de prijs, 19% duitse btw en 21% Nederlandse btw.

Na een hele discussie blijkt dat ze aan prijsdiscriminstie doen en geven nvidia de schuld hiervan. Buitenlanders mogen namelijk niets voor dezelfde prijs kopen als een Duitser bij Alternate.de.

Voor mij is het daarom ook wel einde verhaal met alternate.
Laat ze leveren bij mn ouders in Duitsland, hou de site goed in de gaten 🙂

1000090289.webp1000090291.webp

After several emails with the support team, it seems they won't accept coil whine as a valid reason for replacement under warranty. The only option available is a refund, but that process is far too lengthy, and I'm certain I won't be able to get a 5090 anytime soon.

I'm hoping that the PSUs I'll be testing tomorrow might help reduce or eliminate the coil whine. If it were at a moderate level, I wouldn't mind as much, but for those who haven't seen my previous posts, the noise is loud enough to be heard from every corner of my 18m² room (MSI RTX 5090 Gaming TRIO OC). The variations in sound are unbearable, and I can even hear it through my headphones.

If the PSU swap doesn't make a difference (I'll post an update, probably tomorrow evening), I'll either learn to live with it and hope it diminishes over time or consider going through the refund process, depending on the circumstances.

Are there any people who can explain why I'm unable to get a replacement ordered without going through a RMA process? In my home country, I could normally return the product within the withdrawal period and have a replacement issued or ordered without going through the warranty process. There was no need to place a new order, yet that doesn't seem to be the case here.

Terug
Bovenaan