Informatie en updates over de AMD Radeon RX 9070 (XT) videokaarten.

Op Alternate zijn tenminste nog wel een paar GPU´s "redelijk" geprijst.
Normaal is het andersom... Hopelijk dalen de prijzen hier binnen een weekje...
redelijk op alternate gingen de prijzen ook omhoog na 20 minuten ongeveer en nu is 950 euro de laagste kaart op vooraad en niets tussen de 700euro kaarten en die van 950+

Het is zo absurd! Je kunt een high-end RX 7900 XTX + Monster Hunter Wilds krijgen voor minder dan de RX 9070 XT (middenklasse).
dit is waar maar AMD staat bekend dat drivers on the long run beter worden aangezien in handful of games zeg maar de performance raar laag is oa CS2.
Als je de 9070XT op msrp heb kunnen krijgen is dat echt wel de betere zet dan de 7900XTX.

Heb zelf de XFX 9070XT high end model gekocht omdat je daar mee de kabels mee kan hidden blijven.
Wat mooi is dat 959 voor dat model MSRP was vergelijking met US pricing van de kaart + NL BTW + Import.

Nu is alles omhoog en zou ik gewoon wachten totdat alles weer te krijgen is op MSRP

Hier is het gelukt om een bestelling te doen voor een van de MSRP kaarten. Nu ben ik wel nieuwsgierig hoeveel van ons er ook daadwerkelijk een kunnen ontvangen.

Bijlagen

• IMG_20250307_103442.webp
    IMG_20250307_103442.webp
    25,4 KB · Weergaven: 87
Klopt de msrp in de US is zonder VAT... die word per staat bepaalt. MAAR... de VAT in de US is ook in sommige staten 0 en gaat nooit boven 10% in geen enkele staat... wij betalen dus zowieso al meer dan 10% meer. En we hebben hier geen micro center... die winkel verkoopt effectief aan msrp... de webshops hier lijken allemaal onder 1 hoedje te spelen en verhogen samen de prijzen zonder effectief te concureren met elkaar... de gpu markt hier is ROT...
De prijzen in Amerika zijn zo goedkoop omdat belasting nooit meegerekend wordt in de geadverteerde prijs.

Omgerekend + belasting zit de 9070 XT rond de 680-690 euro vanuit AMD

Megekko heeft bij mij afgedaan, ik heb orders zien voorbij komen voor rond de 700 die werden gecanceld om ze nadien weer online te gooien voor scalp prijzen. Benelux retailers zijn voor geen haar meer te vertrouwen, in de toekomst koop ik mijn componenten gewoon uit Duitsland

Terug
Bovenaan