Green screen of death bij nieuwe RX9070 XT

brunotar09

Nieuw forumlid
Beste Megekko forumleden,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc gebouwd en was er super tevreden mee totdat ik in een willekeurige game een groen scherm kreeg en mijn hele systeem vast liep. Ik heb al een beetje rondgespeurd op het internet en ik kon mijn antwoord niet echt vinden. Ik heb het green screen tot nu toe 4x gehad in 4 dagen. Na van alles geprobeerd te hebben ben ik bang dat het de GPU is, maar misschien dat jullie mij verder kunnen helpen.

Ik heb het volgende in mijn systeem zitten:

- Fractal D. North case
- Amd Ryzen 7 9800X3D
- Asus TUF GAMING B650-PLUS WIFI
- Samsung 990 PRO M.2
- Corsiar Vengeance 32GB DDR5-6000
- Corsair RM850x
- Gigabyte AMD Radeon RX9070 XT Gaming 16GB OC

Ik heb al geprobeerd de drivers opnieuw te installeren (tot 2x toe). Dit hielp niet.
Ik heb geprobeerd in alle software de GPU op efficient te laten draaien, dit hielp ook niet.
Ik weet ook niet wat de trigger is gezien ik het niet kan nabootsen met een stresstest of een benchmark.

Voordat ik de GPU onder garantie terugstuur wil ik graag weten of jullie hier eerder mee te dealen hebben gehad.

Update: Ik heb het uiteindelijk RMA aangevraagd bij Megekko. Een hele middag Final Fantasy 16 draaien zonder issue, maar vervolgens crashen bij League of Legends...

Laatst bewerkt:
Wellicht ligt het probleem bij je bios. Ik zou deze eerst updaten en dan kijken hoe het daarna afloopt.

Toen je je drivers opnieuw heb geinstalleert, heb je toen ook een DDU uitgevoerd zodat alle drivers er werkelijkwaar helemaal vanaf waren?

Ik heb inderdaad DDU uitgevoerd. Ik heb op het moment mijn oude GTX980 erin gebouwd en daar heb ik verder geen issues mee.

Ik heb intussen dus de GPU al voor reparatie teruggestuurd, maar ik heb toch maar even de BIOS geupdatet.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan