pc upgraden graag advies

Rian

Nieuw forumlid
Hoi allemaal,

Ik will graag mijn pc upgraden. ik heb nu VAN (2021)

Corsair DDR4 Vengeance RGB Pro 2x8GB 3200 - [CMW16GX4M2C3200C16] Geheugenmodule
Corsair Force MP510B 960GB M.2 SSD
AMD Ryzen 5 5600X processor
Arctic Liquid Freezer II 240
Seasonic Core Gold GM 650 PSU / PC voeding
Asus ROG STRIX B550-F GAMING(WI-FI) moederbord
Lian Li Lancool II MESH RGB White Midi Tower Behuizing
rog strix gaming 2070 super 8gb

-------------------

ik heb besteeld
ASUS GeForce RTX 5070 PRIME-RTX5070-O12G Videokaart
XPG CORE REACTOR II VE 750W 80+ Gold PSU / PC voeding

Mijn vraag is of de nieuwe componenten voldoende zijn om de videokaart optimaal te laten functioneren. Daarnaast ben ik benieuwd naar uw aanbevelingen of er nog andere upgrades nodig zijn om de beste prestaties te garanderen. Tevens ben ik benieuwd of de nieuwe onderdelen goed zullen werken met de bestaande componenten, of dat ik in de toekomst problemen kan verwachten met deze setup. Naar aanleiding van wat ik heb gelezen, zal deze configuratie op een nieuwe manier werken. Wat is uw advies hierover?

Alvast bedankt voor uw advies

Hoi Rian,

de 5070 is een leuke upgrade voor deze pc, de cpu is aan de wat zwakkere kant voor deze GPU, maar als jij op 1440P Resolutie gaat gamen, merk je hier erg weinig van, op 1080P kan het nog wel eens zijn dat je in sommige Games wat CPU bottlenecked bent, maar dit zal niet super drastisch zijn.

Als jij nog jou CPU wilt upgraden zonder naar een nieuw platform te gaan, zou ik de Ryzen 7 5700X3D aanraden. Dit is de beste CPU voor gamen op het AM4 Platform. Je zou ook nog jouw RAM geheugen kunnen uitbreiden naar 32 Gigabyte. Ik zou dit alleen doen als jij merkt dat je tegen je 16 Gigabyte aanzit, vooral ook omdat RAM prijzen op dit moment out of control zijn.

Daarnaast is het verstandig om na het installeren van de nieuwe videokaart even DDU (Display driver uninstaller) te gebruiken, Dit zorgt ervoor dat je alle drivers van je oude videokaart van je pc haalt zodat deze geen problemen kunnen veroorzaken met de nieuwe videokaart.

• Leuk
Waarderingen: Rian
Terug
Bovenaan