Corsair 9000D

UT26

Nieuw forumlid
Dag allemaal,

Niet eerder heb ik in Nederland de gigantische corsair 9000D gezien.
Dus besloot ik er aan te beginnen ondanks dat ik een beginner ben.

Al snel heb ik gemerkt dat deze build nogal prijzig is.
Toch heb ik ondanks bepaalde high-end componenten gehaald.
Ik zal deze als volgt toelichten:

Case: Corsair 9000D Ultra tower
Moederbord: Msi Meg Godlike X870E
PSU: Msi Meg Ai1600T
SSD: 2x 4TB Samsung 990 pro, 2x 4TB Samsung 9100 pro.
CPU: AMD Ryzen 9 9950X3D
RAM: G. SKILL DDR5 Triden Z5 Royal 2x 32GB
GPU: RTX5090 ASUS Astral OC LC
AIO: TRYX Panorama SE 360 ARGB

Hierbij ontbreekt nog de 18x fans normal/reverse en toch weet ik niet welke ik moet hebben van de 2:
1.Corsair ICUE LINK QX120 RGB PWM
2.Lian Li SL-UNI FAN INF 120 (Wireless)

Hoeveel hubs moet ik hebben en welke soort als ik voor de Lian Li kies?
En welke schroeven moet ik hebben om de AIO vast te zetten aan mijn fans in mijn behuizing?

Omdat systemen na een tijdje oud en warm worden ben ik ook van plan om later deze installatie te waterkoelen, ook ivm high-end componenten die erg warm worden.
Daarbij zal ik later 2x 480 45mm en 2x 480 30mm radiatoren toevoegen.

Ook zou ik graag willen weten of de AIO voorzien moet worden van thermal paste of dat ik de AIO kan gebruiken zonder iets toe te voegen?

Graag hoor ik van iedereen wat de opties zijn voordat ik ga bestellen.

In de link kun je een video zien van hoe mijn build uiteindelijk uit gaat zien:
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Als je voor de lian li setup gaat, dan zal je 3 lian li edge hubs nodig hebben, dit zijn zowel fanhubs als USB hubs. De schroeven die je nodig hebt om je waterkoeling te bevestigen zijn bijgeleverd met de koeler. Deze komen ook vaak met ringetjes, hierdoor kan je ze vrij makkelijk vinden.

De keuze moet liggen bij het design. De build in de video is duidelijk met de Lian Li infinity fans. Heel mooi, maar zoals PaPaBlastah zegt: 3 hubs.
De Corsair fans worden aan elkaar doorgelinkt en je kunt 2x12 fans op één iCue Link hub aansluiten. Veel efficiënter dus.

De schroefjes en de ringetjes om de radiator van de AIO te bevestigen zitten inderdaad bij de Tryx AIO. Let wel op dat je de ringetjes alleen gebruikt als ze nodig zijn. Anders kunnen ze soms voor meer problemen dan oplossingen zorgen.

Voor elke CPU koeler geldt: Gebruik thermal paste! Hoe vlak het materiaal van het koelblok ook lijkt, de thermal paste vult de oneffenheden op en zorgt voor een betere thermische geleiding (warmteoverdracht).

Bedankt voor de reacties, Ik heb de Lian Li SL-UNI INF FAN 120 Wireless gekozen (18x). Zijn de edge hubs nogsteeds van toepassing bij dit model?

De wireless fans werken met de wireless controller. Deze kan 10 groepen/kanalen aansturen. Eén controller is dus genoeg.
Bij elke 3-pack wordt een controller geleverd. Deze controller gaat op de USB 2.0 header op het moederbord. En eventueel als je die niet over hebt op een gewone USB poort aan de achterkant van de pc.

De fans worden aangesloten op een PWM header op het moederbord. Als je meer dan 2 fans aansluit, wordt aangeraden om twee PWM stekkers op het moederbord aan te sluiten. Echter, als je een 3-pack koopt, komt daar ook een SATA stekkertje bij. Ik raad aan om deze te gebruiken, want je hebt niet genoeg aansluitingen op je moederbord om alles van voeding te voorzien.

Voor jou geldt dan:

4 clusters van 4 fans, met elk een SATA power aansluiting.
1 set van 2 fans, die kun je ook met SATA power doen, of eventueel op het moederbord aansluiten.

Wanneer je klaar bent en de pc voor het eerst aanzet, zullen de fans full speed draaien. Maak je geen zorgen, dit is normaal. Je moet ze nog in de software van Lian Li connecten. Daarna kun je de fan speed en de RGB instellen.

Edit: Zorg dus ook dat je voldoende SATA power aansluitingen op je voeding hebt om dit alles aan te sluiten.

Terug
Bovenaan