RGB verlichting niet in Armoury Crate

izzy

Nieuw forumlid
Ik heb een MSI MAG FORGE 112R Midi Tower Behuizing, nu is de controller van de rgb een keer kapot gegaan waardoor de rgb niet meer werkte, ik heb deze behuizing vervangen gekregen. Opnieuw alles moeten inbouwen, maar nu ziet hij de (moederbord) rgb niet in Armoury Crate terwijl de rgb lichten het wel doen (met de led knop op de behuizing) weet iemand hier raad mee?

hoi Izzy,

het kan zijn dat de RGB van de kast nog staat ingesteld op de kast zelf en niet op het moederbord, om dit op te lossen kan je proberen de LED knop aan de bovenkant van de kast rond de 3/5 seconden in te drukken, meestal schakelt de RGB controller dan van kast naar moederbord modus.

hoi Izzy,

het kan zijn dat de RGB van de kast nog staat ingesteld op de kast zelf en niet op het moederbord, om dit op te lossen kan je proberen de LED knop aan de bovenkant van de kast rond de 3/5 seconden in te drukken, meestal schakelt de RGB controller dan van kast naar moederbord modus.
Hoi morris,
Bedankt voor je reactie! Ik heb dat geprobeerd en dat werkt ook niet🤷‍♂️ hij ziet mijn totale moederbord niet in Armory Crate en zelfs in windows instellingen niet

Hoi Izzy,

Jammer dat dat het niet heeft opgelost. Is het dat je in armourycrate bij apparaten gewoon totaal niet jou moederbord ziet? Zou je misschien ook jou moederbord model kunnen duursturen en misschien wat foto's van armourycrate en/of Windows-instellingen kunnen toevoegen?

Klopt, in armoury crate zie je totaal mijn moederbord niet, mijn moederbord model is: TUF GAMING B550-PLUS WIFI II

Bijlagen

• Schermafbeelding 2026-03-04 141611.webp
    Schermafbeelding 2026-03-04 141611.webp
    11,8 KB · Weergaven: 3
  • Schermafbeelding 2026-03-04 141635.webp
    Schermafbeelding 2026-03-04 141635.webp
    3,5 KB · Weergaven: 3
  • Schermafbeelding 2026-03-04 141801.webp
    Schermafbeelding 2026-03-04 141801.webp
    9,3 KB · Weergaven: 2
Als je het nog niet had geprobeerd, kan je proberen armouy crate te verwijderen en opnieuw te installeren met het bestand die je kunt downloaden vanaf jou moederbord specifieke site hier.

Als je op deze site naar beneden scrolled kun je de armoury crate uninstaller en de armoury crate installer vinden onder utilities. ik zou kijken of het her installeren van armoury crate het probleem oplost. soms is dit wel het geval.

Als je het nog niet had geprobeerd, kan je proberen armouy crate te verwijderen en opnieuw te installeren met het bestand die je kunt downloaden vanaf jou moederbord specifieke site hier.

Als je op deze site naar beneden scrolled kun je de armoury crate uninstaller en de armoury crate installer vinden onder utilities. ik zou kijken of het her installeren van armoury crate het probleem oplost. soms is dit wel het geval.
Heb ik ook geprobeerd al haha

Terug
Bovenaan