WiFi valt willekeurig weg – Gigabyte B850 EAGLE WIFI6E moederbord

Yordi

Nieuw forumlid
Beste allemaal,

Ik ervaar problemen met de WiFi op mijn Gigabyte B850 EAGLE WIFI6E moederbord.

De verbinding valt op willekeurige momenten weg, terwijl andere apparaten in huis gewoon verbonden blijven met hetzelfde netwerk. Soms moet ik opnieuw verbinden of zelfs het netwerk “vergeten” voordat het weer werkt.

Daarnaast merk ik dat de WiFi niet altijd automatisch verbindt bij het opstarten.

Ik vermoed zelf dat het mogelijk aan de driver ligt, maar ik begin ook te twijfelen of het aan het moederbord ligt, omdat ik in de Gigabyte Control Center (GCC) software soms ook last heb van glitchende RGB en fans.

Heeft iemand dit eerder meegemaakt of een idee wat de oorzaak kan zijn?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Hoi Yordi,

heb je al geprobeerd de drivers van de netwerk kaart geprobeerd te updaten? zo niet, raad ik dat aan om te doen en kijk daarna of het probleem is verholpen.

Hoi Morris,

Ik heb het geprobeerd een aantal keer als er telkens een nieuwe update was. In het begin lijkt er verbetering in te zitten maar al gauw neemt het weer af en gebeurd het weer regelmatig dat de verbinding eruit wordt gegooid. Laatste tijd zie ik ook de RGB's gek doen met opstarten of soms flikkeren, dus ik denk dat er ook wel meer aan de hand is dan alleen drivers. Of ik begin gewoon gek te worden want soms klinkt het ook alsof er stroom lekt, dus ik twijfel of ik niet gewoon het moederbord moet vervangen.

dat fans bij opstart flickeren is opzich niet heel gek, dat zie ik persoonlijk vaker in systemen. Over je netwerk drivers: heb je al geprobeerd om de driver direct vanaf het internet te installeren? soms willen drivers wel eens moeilijk doen met installeren via de software (in dit geval gcc).

Hopelijk zal dat voldoende zijn om je te helpen. Mocht het toch zijn dat het niet helemaal naar wens werkt kan je ook nog een bios update proberen.

Terug
Bovenaan