5070TI, 5070 of 9070XT

ShefGamer

Nieuw forumlid
Hé iedereen!

Ik wil mijn eerste Pc bouwen maar helaas is alle zo duur nu.
Ik zit te twijfelen aan het soort videokaart wat ik wil nemen, en de 5070, 5070TI en 9070XT zijn de opties waar ik al weken tussen twijfel.

De 5070TI is een stuk duurder dan de 9070XT, maar ik hoor best wel vaak dat AMD videokaarten niet goed zijn en veel problemen kunnen leveren.

Heeft iemand misschien advies? Dit is de set-up die ik nu in gedachten heb.

Alvast bedankt!

Welkom op het forum! Goede vraag, de keuze tussen NVIDIA en AMD is tegenwoordig minder zwart-wit dan vroeger. AMD drivers zijn de afgelopen jaren sterk verbeterd. De RX 9070XT is een uitstekende kaart met goede prestaties voor zijn prijs. De "AMD problemen" waar je over hoort zijn vaak verhalen van enkele jaren geleden of specifieke edge cases.

Vergelijking:
  • RTX 5070: Goede all-round kaart, DLSS 4, ray tracing prestaties
  • RTX 5070 Ti: Meer VRAM (16GB vs 12GB), betere prestaties maar duurder
  • RX 9070XT: Beste prijs-prestatie verhouding, FSR 4, maar iets zwakkere ray tracing
  • Advies:
    • Wil je DLSS 4, betere ray tracing en stabielere drivers? → RTX 5070 Ti
    • Is budget belangrijker → RX 9070XT
    • Eerste PC build? Dan zou ik persoonlijk kiezen voor NVIDIA vanwege de breedere compatibiliteit

koop nu geen nvidia als je ai wilt gebruiken, de drivers van nvidia laten je pc vastopen en je beeldscherm gaat op zwart. google maar eens op zwarte schermen en rtx5070

Als professioneel graphic designer gebruik ik dagelijks AI in combinatie met mijn RTX 5060ti. Noch met deze noch met alle vorige Nvidia's problemen gehad. Ook nooit geen vastlopers of zwarte schermen of driver problemen. De bewering van Moesoetie lijkt me dan ook eerder uit het ijle gegrepen dan een algemene standaard. De vergelijking en het advies van Sebastiaan kan ik volledig volgen en bijtreden.
De belangrijkste vraag is zoals steeds: waarvoor ga je de pc het meest gebruiken?

ik krijg met mijn rtx5070 een zwart scherm en een pc die vastloopt als ik bvb topaz sharpen of topaz foto gebruik met ai instelling, de venitlators beginnen dan op hol te slaan en loopt de pc binnen een aantal seconden vast en krijg een zwart scherm, en dit hebben heeeeeeel veel gebruikers met de rtx5070, dus geen uit het ijle gegrepen

koop nu geen nvidia als je ai wilt gebruiken, de drivers van nvidia laten je pc vastopen en je beeldscherm gaat op zwart. google maar eens op zwarte schermen en rtx5070
Kan dit ook de kernel power probleem veroorzaken? Ik heb een 4060 en niks anders als gezeik met het zwarte scherm

het zijn de drivers van nvidia voor de rtx kaart, toen ik de pc in november kocht had ik die problemen niet, maar na het installeren van de drivers van nvidia, kwam er ineens dat gedonder naar boven, en internet staat er vol van, en nvidia laat het afweten
zo gauw ik de ai gebruik van een progje, dan slaan de ventilators op hol, de gpu gaat naar 100% en het beeld op zwart

Eens! Ik heb de pc van februari 24 toen niks, heb bij n game pc zaak na gevraagd die hadden 2000 pc gebouwd met de Nvidia 5070 daar geen klachten gehoord van de klanten dus ligt waarschijnlijk ook eraan dat de ene pech heeft de ander geluk of ze melden zich gewoon niet. Wij hebben dus de pech ik met de RTX 4060 en jij met de 5070?

Ik ga volgende maand toch upgraden heb maar 8GB en wil niet steeds n zwart beeld. Dus ga naar de Sapphire 9060 XT met 16GB ipv de upgrade naar een 5070 van Nvidia, las ook dat de voedingkabel van de PSU naar de kaart gewoon wegbrand en Nvidia ook gewoon niks doet😒

Bij deze sloeg mijn monitor op zwart, en de pc vast
Ja bizar toch?!?😳 zag op reddit dit ook heel veel voorbij komen. Heb je geprobeerd g-sync uit te zetten in n nvidia paneel en HdR aan? Ik heb g-sync uitgezet miss dat dit helpt! HDR aan zetten ziet er bij mij niet uit haha.daar stond deze tip miss dat dit helpt🙈 het ligt dus niet aan je kabels of PSU etc😊

Ik had dat discord gewoon door ging met kletsen kon ze wel bereiken in de call maar de rest incl game ging op zwart zonder geluid!

Terug
Bovenaan