• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Uitbreiding pre-build PC van Lenovo

Marco

Nieuw forumlid
Hoi!
Net mijn nieuwe desktop binnengekregen!
Ik had gevraagd of ze het bij Megekko konden uitbreiden met een paar dingen, maar dat deden ze helaas niet.

Ik heb de Lenovo LOQ Intel® Core™ i5 i5-13400F 16 GB DDR4-SDRAM 1 TB SSD NVIDIA GeForce RTX 4060 Windows 11 Home Tower PC
De chipset van het moederboard is Intel B760, maar ik weet niet welk merk moederbord, Lenovo erin gestopt heeft.

Ik kan op de websites de details niet vinden, vandaar dat ik enkele vraagjes heb en hoop dat jullie een link kunnen sturen van de onderstaande:

Er zit nu 1 maal 16gb in. Ik wil het graag uitbreiden naar 32 gb, maar welke strip(of strips) heb ik nodig?
Er is ruimte voor nog 1 geheugen dimm. Het geheugen werkt op 3200MHz met non-ecc
Ik weet dat je vaak vastlopers kan krijgen als het geheugen niet goed afgestemd is op de rest, vandaar mijn vraag.

Ik wil graag een interne harddisk erbij zetten. 4TB hdd. Voor opslag van foto's, video's e.d.
Kan ik elke sata 3 hdd kiezen? Ik neem aan dat de voeding dit wel kan dragen.


Hebben jullie suggesties?
Alvast hartelijk dank!
 
Zo te zien gaat het om dit systeem https://psref.lenovo.com/Detail/LOQ/LOQ_17IRB8?M=90VH00B0MH
Ik raad het zelf altijd af om 2 verschillende dimms te gebruiken voor je werkgeheugen, om dit te upgraden zou ik voor een set gaan. Tenzij je aan exact hetzelfde geheugen kan komen of het met 2 verschillende dimms wilt experimenteren. Kan je in de BIOS zelf XMP aanzetten? Mogelijk heeft Lenovo dit achter slot en grendel gezet, waardoor je bij ander werkgeheugen op 2400 MHz draait.

Bij prebuilt PCs is het van te voren niet goed te zeggen of werkgeheugen goed gaat werken.

32GB set: https://www.megekko.nl/product/2046...DDR4-Vengeance-LPX-2x16GB-3200-Geheugenmodule
1x 16GB: https://www.megekko.nl/product/2046...-UDIMM-288pin-1R-x8-unbuffered-Geheugenmodule

Er staat in de specificaties van de PC dat er support is van een 3,5" HDD up to 2TB. Maar het lijkt me sterk dat 4TB niet wordt ondersteund.
 
Dank je wel Ricardo voor jouw snelle reponse! Het is inderdaad dit model. Dus als ik twee nieuwe strips koop, ben ik zeker dat het optimaal werkt?
Het prijsverschil is niet zo groot. Geen idee wat ik met de huidige 16gb strip aan moet :)

Heb ik voor de harddisk nog kabeltjes, schroefjes of klemmetjes nodig of zit dat er allemaal bij?
 
Dus als ik twee nieuwe strips koop, ben ik zeker dat het optimaal werkt?
Nee helaas niet, de kans is groot dat het werkt maar ik durf niet te zeggen of het ook op 3200MHz draait. Dat zal afhankelijk zijn van het moederbord of hier de keuze is voor XMP of niet.

Heb ik voor de harddisk nog kabeltjes, schroefjes of klemmetjes nodig of zit dat er allemaal bij?
Dit zie je als je het zijpaneel eraf haalt. Vaak zit er een bay in waar je de HDD in kan schuiven. Kabeltjes zitten er soms bij, soms niet.
 
Terug
Bovenaan