Feedback PC Build

• Onderwerp starter Onderwerp starter PMJS
  • Startdatum Startdatum

PMJS

Nieuw forumlid
Beste Technici

Ik heb op 27-07-2026 in Breda een vrijwel compleet nieuw systeem gekocht op de omkasting na zie factuurnr:A000054272 ik heb alles netjes volgens het boekje geïnstalleerd, nu krijgt het systeem bij het inschakelen van de voeding alleen maar het powerknopje op het moederbord wat oplicht en aan de achterzijde de cmos/smart wat oplicht verder doet het systeem niets! Ook het RAM verwisseld en single geprobeerd van B2 naar A2 maar geeft geen krimp!

Ook gaat er geen spanning naar mijn powerbutton van de omkasting Be quiet Dark Pro 901, althans daar licht niets op!
Hebben jullie een idee of is het raadzaam de complete omkasting morgen 30-7 en onderzoeken waar het probleem zit?

Met vriendelijke groet,
Patrick

Hoi Patrick,

Heb je gecheckt of je de aanknop goed hebt aangesloten op het moederbord?
Ook de eventueel andere aansluiting van de behuizing?
Ook kan het verstandig zijn om te dubbelchecken of je CPU socket geen schade heeft opgelopen (voorzichtig de CPU eruit halen en kijken of de pinnetjes intact zijn. Pas op: Deze zijn erg fragiel!) Ook kan het zijn dat je moederbord andere schade heeft opgelopen.

Is er een manier dat je dit kunt controleren?

PC Build
Be quiet Dark Pro 901
Be Quiet Silentloop 360mm waterkoeler
MSI MPG X870E Wifi Moederbord
Kingston DDR5 Fury Beast 2x16GB 6000
AMD Ryzen 9 9950X3D Processor
Lexar NM1090 Pro 4TB M.2 SSD
Seasonic Focus GX-1000 ATX 3.1 PSU/Voeding

Bijlagen

• PC Build 1.webp
    PC Build 1.webp
    75,5 KB · Weergaven: 3
  • PC Build 2.webp
    PC Build 2.webp
    116,3 KB · Weergaven: 3
  • PC Build 3.webp
    PC Build 3.webp
    57,7 KB · Weergaven: 3
Hoi Patrick,

Heb je gecheckt of je de aanknop goed hebt aangesloten op het moederbord?
Ook de eventueel andere aansluiting van de behuizing?
Ook kan het verstandig zijn om te dubbelchecken of je CPU socket geen schade heeft opgelopen (voorzichtig de CPU eruit halen en kijken of de pinnetjes intact zijn. Pas op: Deze zijn erg fragiel!) Ook kan het zijn dat je moederbord andere schade heeft opgelopen.

Is er een manier dat je dit kunt controleren?
Alles is al dubbel gechecked ook dat de kabels bij de aan/uit knop allemaal is aangesloten, op het moederbord zijn het maar 3 pinnetjes voordat ik alles heb aangesloten heb ik alle informatie omtrent het moederbord van de website gehaald!
Mijn vorige Build had ook een MSI Moederbord, het is niet mijn eerste build dus daarom vind ik het erg raar!

Probeer die Clear CMOS knop eens? Dan reset hij de BIOS naar standaard instellingen.

Overigens: Gaan je fans draaien?

Als je alle onderdelen bij Megekko hebt gehaald kun je overwegen om bij de Shop langs te gaan in Breda om hem daar te laten nakijken. Ik weet zo verder geen oplossing die je makkelijk zelf kunt toepassen.

Kan je zo naar de Shop, zonder aanmelding dat jij weet?
cpu en voet nog bekeken alle pinnetjes en voet zijn intact fans draaien niet verder ziet het er allemaal gezond uit, ook het moederbord!
Mijn vermoeden ligt bij de voeding, maar ik laat het verder liever bij de experts nakijken.

Kan je zo naar de Shop, zonder aanmelding dat jij weet?
cpu en voet nog bekeken alle pinnetjes en voet zijn intact fans draaien niet verder ziet het er allemaal gezond uit, ook het moederbord!
Mijn vermoeden ligt bij de voeding, maar ik laat het verder liever bij de experts nakijken.
Daar kun je zo langs met je PC. Ga er niet vanuit dat het "while you wait" opgelost kan worden, er kan een wachtrij zijn als de TD druk is.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PMJS
Met mijn Build naar Breda gereden en daar werd ik netjes geholpen en werd het euvel al snel getackeld en gelukkig geen schade, dus een goede bekwame service!
Bedankt, Top team en service bij Megekko Breda !!!👍

Met mijn Build naar Breda gereden en daar werd ik netjes geholpen en werd het euvel al snel getackeld en gelukkig geen schade, dus een goede bekwame service!
Bedankt, Top team en service bij Megekko Breda !!!👍
Wat was het euvel? Even als afsluiter, voor het geval anderen met hetzelfde probleem zitten?

Terug
Bovenaan