G.Skill Trident Z Neo verschil in Mhz

JPaenen89

Member
Hoi Forum leden,

Ik heb een vraagje over de G.Skill Trident Z Neo RAM-modules…

Ik heb vandaag de G.Skill Trident Z Neo RGB 2x32GB 6000 F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR in mijn nieuw Game-PC geïnstalleerd, maar het lijkt erop dat de BIOS deze als 4800 herkent… echter staan deze in de BIOS wel vast ingesteld op 6000

EXPO profiel staat ingeschakeld

Zie foto’s ter verduidelijking

Bijlagen

• IMG_1729.webp
    IMG_1729.webp
    59,9 KB · Weergaven: 5
  • IMG_1730.webp
    IMG_1730.webp
    88,6 KB · Weergaven: 5
  • IMG_1731.webp
    IMG_1731.webp
    47,6 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Als eerste is het handig om een bios update uit te voeren om je systeem stabiel te houden. Dit is vooral belangrijk bij nieuwe systemen. Als je een stabiele overklok (OC) wilt instellen, probeer dan handmatig de mhz van je ram naar 6000 te zetten zonder expo, indien mogelijk.

Nadat je dit hebt gedaan, start je de pc opnieuw op, log in op Windows en ga naar Taakbeheer. Klik op het tabblad ram en aan de rechterkant kun je de ram snelheid in mt/s zien.en zal deze als goed is op 6000mt/s staan

Als eerste is het handig om een bios update uit te voeren om je systeem stabiel te houden. Dit is vooral belangrijk bij nieuwe systemen. Als je een stabiele overklok (OC) wilt instellen, probeer dan handmatig de mhz van je ram naar 6000 te zetten zonder expo, indien mogelijk.

Nadat je dit hebt gedaan, start je de pc opnieuw op, log in op Windows en ga naar Taakbeheer. Klik op het tabblad ram en aan de rechterkant kun je de ram snelheid in mt/s zien.en zal deze als goed is op 6000mt/s staan
Ik heb de BIOS geüpdatet naar de laatste versie
In taakbeheer staat deze op 6000, maar in de bios blijft hij 4800 aangeven

Terug
Bovenaan