Kan Bios niet bereiken

Goedemiddag,

1 van onze computers liep tegen het probleem aan dat deze te weinig ram geheugen had.
Deze heb ik geupgrade van 2x2gb (4gb) naar 2x8gb (16gb) DDR3 1600 Mhz (ja het is nog een oudje)

Nu zag ik in speccy dat hij op max 665.1 Mhz frequentie draait.
Ik wil daarom dus in de bios kijken of ik iets met de xmp instellingen kan doen om hem sneller te maken.

Maar wat ik ook probeer tijdens het opstarten F1-F2-F8-F10-F12-Del, alle toetsen geprobeerd maar ik kom gewoon niet in de bios.

Het is een oude HP computer, tijdens het opstarten geeft hij wel aan druk ESC voor opstartinstellingen of zo iets.
Maar daar reageert hij niet op.

Wel geeft hij altijd tijdens het opstarten aan "Toetsenbord fout, druk esc om verder te gaan.
Maar we hoeven nooit op esc te drukken, hij gaat altijd vanzelf gewoon verder (doet hij al jaren zo)
We ervaren verder ook geen problemen met het toetsenbord, die werkt gewoon naar behoren.

Hopelijk weet iemand de oplossing?
Niet dat het heel belangrijk is, maar sneller is altijd beter haha

Met vriendelijke groet, Schietecat Tweewielers

bios reset uitvoeren. dit doe je door een jumper tijdelijk om te zetten of de batterij er een geruime tijd uit te halen. doe dit wel als de pc uit is. dan heb je weer de kans om in bios te komen.

665 mhz wil zeggen dat je ddr3 op 1333mhz draait. met dergelijke merken zoals hp, acer, dell, lenovo enz.....is de kans groot dat je in bios geen optie hebt om xmp aan te zetten.

665 mhz wil zeggen dat je ddr3 op 1333mhz draait. met dergelijke merken zoals hp, acer, dell, lenovo enz.....is de kans groot dat je in bios geen optie hebt om xmp aan te zetten.
Ja klopt, vandaar dat ik even wilde kijken in de bios want het kan dus iets sneller.
Maar ben ook bang dat er geen optie zal zijn, dit is idd een oude HP computer.
Ik denk dat ik het hierbij ga laten, zo heel veel winst levert het niet op en het voornaamste probleem is verholpen en dat is out of memory raken.

Bedankt voor je reactie!

idd. 1333mhz of 1600mhz is niet echt een heel verschil. zeker niet merkbaar voor kantoor werk. als het nu prima werkt, dan lekker zo laten 🙂

Terug
Bovenaan