Upgrade naar Windows 11

Rambo12

Nieuw forumlid
Hallo,
Even jullie advies nodig.
Ik ben bezig om pc onderdelen bij elkaar te zoeken, om te kunnen upgraden naar wind. 11.

Ik ben in het bezit van Windows 10 licentie's, en heb de setup van Windows 11 op de pc staan.
Is de upgrade van Windows 11 hetzelfde als een gekochte versie hiervan ?

Wat zou beter zijn, op de nieuwe onderdelen eerst Win10 installeren en daarna de setup naar
win 11 uitvoeren, of liever een licentie kopen ?
Zodat je géén omweg hoeft te gaan.

B.v.d Groet René

Als je de licentiesleutel voor Windows 10 hebt kan je best deze eerst op de nieuwe pc installeren en dan naar Windows 11 upgraden.

Je kan ook nog altijd Windows 11 clean installeren en activeren met Windows 10 sleutel. Wel opletten dat je de juiste versie pakt (home of pro).

Je kan ook nog altijd Windows 11 clean installeren en activeren met Windows 10 sleutel. Wel opletten dat je de juiste versie pakt (home of pro).
Bedankt voor de tip.
Wel nog een vraag. Clean installeren, betekent dit dat ik dan de gedownloade setup van de upgrade moet uitvoeren, en dan
de sleutel van Win 10 moet invoeren ?

Of een nieuwe versie Win 11 kopen, en deze als clean uitvoeren ?

Clean install is installeren vanuit een usb-stick met daarop Windows 10 of 11 (gemaakt met vb media creation tool van Microsoft). Als je Windows 10 installeert en dan upgrade naar Windows 11 (of vanuit Windows een in-place upgrade doet) dan is het gratis maar wel meer gedoe. Maak je een Windows 11 stick en een schone installatie blijft het gratis (met die W10 licentie) en is het een pak minder gedoe.
Media Creation Tool windows 10 (klik hier) of windows 11 (klik hier). Je hebt een stick nodig van 8Gb of meer en kies voor "installatiemedia voor windows 10/11 maken". Daarna nieuwe pc opstarten vanop usb-stick en instructies volgen.

Clean install is installeren vanuit een usb-stick met daarop Windows 10 of 11 (gemaakt met vb media creation tool van Microsoft). Als je Windows 10 installeert en dan upgrade naar Windows 11 (of vanuit Windows een in-place upgrade doet) dan is het gratis maar wel meer gedoe. Maak je een Windows 11 stick en een schone installatie blijft het gratis (met die W10 licentie) en is het een pak minder gedoe.
Media Creation Tool windows 10 (klik hier) of windows 11 (klik hier). Je hebt een stick nodig van 8Gb of meer en kies voor "installatiemedia voor windows 10/11 maken". Daarna nieuwe pc opstarten vanop usb-stick en instructies volgen.
Helemaal top, bedankt voor de uitleg.
Ik ga hiermee aan de slag. Zodra als de nieuwe componenten er zijn, ik win 11 kan installeren. 👍

Terug
Bovenaan