Twijfel over juiste cpu keuze

Gotcha

Nieuw forumlid
Hallo iedereen, Ik heb sinds afgelopen week alle componenten in huis om na 7 jaar weer een nieuwe pc te bouwen thx to Megekko.

Maar nu twijfel ik eigenlijk een klein beetje over de cpu in combi met gpu. Heb nu de Ryzen 5 9600x in combinatie met een Radeon rx9070xt in huis. En wil graag in 1440p online shooters kunnen spelen op 180fps met een asus 180hz monitor. Hoeft niet zeer competitief maar ik hoop wel dat het genoeg is om in zulke games op gemiddeld tot hogere settings die 180fps in 2k te kunnen behalen.

Wat denken jullie?

Groet,

Gilbert.

Beste Gotcha,

Het ligt er heel erg aan wat voor shooters je wilt gaan spelen. Zo zal Counter Strike prima te doen zijn, maar call of duty wat lastiger. Als je het idee heb dat je de zwaardere games graag wilt spelen, is het waard om naar een iets krachtigere CPU te kijken.

Bedankt voor je reactie,

Voornamelijk BO6 Warzone en straks ook BF6. 2K high settings.
Als ik dat kan draaien op 144hz met zelfde frames per second ben ik tevreden. want die laatste 2 milliseconden ga ik op m'n 46e niet merken haha.
Wou nog even wachten omdat ik 250eu meer behoorlijk vind boven op alles wat er al bij komt.

Theoretisch zou het genoeg moeten zijn, mocht je toch merken dat je net niet op de 144hz komt kan je altijd proberen een van de settings omlaag te halen.

Terug
Bovenaan