Erazer pc gaat niet aan

kimvanwissing

Nieuw forumlid
Goedemiddag,

Gister een nieuwe Erazer pc besteld voor mijn zoon, vandaag uit verpakking gehaald, stekker er achter in. Knopje achterop aan gezet.
Voor knopje ingedrukt om aan te zetten maar doet helemaal niets.
Moet ik iets anders doen? Eerst aansluiten aan monitor of ?
Groetjes Kim
Ik je mail gestuurd naar megekko en die geven advies hier vraag te stellen 🙈

Het kan zijn dat de kabeltjes vanaf het voorpaneel naar het moederbord los zijn geraakt tijdens transport. Deze zitten in het overgrote deel van de moederborden rechts onderaan op het bord.

Mocht de PC op de stroom zijn aangesloten via een stekkerblok/verlengkabel kan je proberen de PC direct in een geaard stopcontact te steken en aan te zetten.

Als derde optie/verklaring kan het zijn dat de "aan" knop gewoon niet werkt. In dit geval zijn er manieren om veilig en gecontroleerd een kortsluiting te veroorzaken op het moederbord. Dit zou kunnen door een metalen object (zoals een schroevendraaier) op de pinnetjes te zetten waar de "aan" knop normaal op aangesloten is.
Deze optie zou ik wel pas voor allerlaatst bewaren.

De kabeltjes kan je zelf vastmaken. Het is wel een beetje een priegelwerk aangezien de pinnetjes vrij klein zijn.
Let wel op dat je +/- op de goede manier vast maakt mochten deze los zijn geraakt

Oke ik ga een vriend vragen die zelf ooit een pc gebouwd heeft 😒
Liefst stuur ik hem terug is een duur apparaat en moet gewoon werken als je hem nieuw koopt.

Mocht je twijfelen, gewoon retourneren, of indien je in de gelegenheid bent even langs de Megekko Shop rijden met de PC. Daar kunnen ze je vast helpen om de computer aan de praat te krijgen. Hij moet het out-of-the box gewoon meteen doen.

Terug
Bovenaan