Vage klachten GeForce RTX 5070 WINDFORCE 12G en ASRock B860 Pro RS

NickReinink

Nieuw forumlid
17 Juli 2025 heb ik een bestelling geplaatst met daarin alle benodigde componenten voor een PC . Deze PC heeft tot vorige week zonder problemen gedraaid. Echter heb ik sinds vorige week een aantal hele vage klachten.
  • De videokaart draait op 100% maar toch trekt de computer het niet. Het beeld stottert, loopt vast, crasht en noem het maar op. Dit is met dezelfde games en programma's als voorheen.
  • Af en toe komt er heel kortstondig een zwart scherm met vervolgens AsRock in beeld en daarna komt het beeld gewoon weer terug.
  • Afgelopen donderdag liep de gehele computer tijdens een game vast en kon ik niks anders dan langere tijd de uit knop in te drukken. Hierna was er ruim 1,5 geen enkele avtiviteit mogelijk in de computer. Zodra ik de computer aanzette, begonnen de vinnen wel te draaien, maar ik kreeg geen beeld.

Samenstelling;
ASRock B860 Pro RS
Gigabyte GeForce RTX 5070 WINDFORCE 12G Videokaart (Inmiddels niet meer leverbaar?)
Gigabyte GP-UD1000GM PG5 V2.0 PSU / PC voeding
Intel Core Ultra 7 265K
MSI MAG CoreLiquid A13 360 waterkoeler (Inmiddels niet meer leverbaar?)
Corsair DDR5 Vengeance 2x16GB 6400 CMK32GX5M2B6400Z36 geheugenmodule
Samsung 990 EVO PLUS 2TB M.2 SSD

Hebben jullie enig idee wat hier aan de hand kan zijn en wat ik kan doen om dit op te lossen?

Groeten Nick Reinink

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan