Problemen om een ryzen 7 5700G aan de praat te krijgen.

Wabew

Nieuw forumlid
probleem zit in het installeren van de Windows 11 drivers, de adrenalin versies, de drivers installeren en zodra de pc overschakelt , een piepje en beeld weg, de enige optie is, de pc naar veilige modus brengen alles de-installeren met amd cleanup util en zo de basic driver laten installeren waarna de pc werkt op aangepast niet goede resoluties. Ik wordt er een beetje tureluurs van ben al ruim 2 maanden aan het proberen, de processor is reeds vervangen maar ik krijg het spul niet aan de gang, bios is de juiste volgens msi, het moederbord moet de boel ook ondersteunen, de chipsets zijn de nieuwsten.
Mb B 55 a Pro MSI
32 gb 3200 mhz corsair vengeance
Ssd Intel 100 gb M2

Hij die het weet mag het zeggen!

Hi Wabew,

Het klinkt alsof er conflicterende driver overblijfselen op je systeem staan.
Ik zou eerst eens beginnen om in Safe Mode DDU te draaien: DDU Download
Daarna installeer je de AMD drivers opnieuw. Let hierbij op dat je een 'minimal installation' of 'drivers only' kiest.
De Adrenalin software komt standaard met allerlei optimalisatie settings voor AMD videokaarten. Die settings kunnen nog wel eens problemen geven met integrated gpu's.

Wat betreft de rest van je setup:
Weet je zeker dat het maar 100GB is? Dat klinkt wel als heel weinig en beperkt ongetwijfeld ook de bruikbaarheid van het systeem.

Laat maar weten of het is gelukt

de SSD is 1 gb een oepsje.....
De installatie is nieuw dus verse lege Windows 11 pro geupdated, bij het installeren van de driver only heb ik hetzelfde probleem. Ik heb zoals gezegd alle internetsites bezocht die ook maar iets over de combinatie schreven maar nergens een werkende oplossing gevonden en heb talloze malen geprobeerd om het naa de gang te krijgen tijdens installatie een piepje, schakelt over naar nieuwe driver , beeld zwart , drie keer opnieuw opstarten en dan zet Windows als reparatie de basic screendriver erop en het spul draait weer maar op lage resolutie welke ook niet veranderd kan worden, zelfs het updaten van de divers door windows zelf via apparaatbeheer geeft dezelfde verkeerde resultaten. Ik bedoel maar What alse can I do???

Terug
Bovenaan