2 Videokaarten op een ASUS PRIME B760-PLUS moederbord steken?

Melmaar

Nieuw forumlid
Hoi everyone,
Enkele weken geleden heb ik zelf een computer samengesteld en in elkaar gestoken namelijk:

- ASUS PRIME B760-PLUS moederbord
- Gigabyte GeForce RTX 3060 GAMING OC 12G 2.0 Videokaart
- Intel Core i7-14700K processor met een
CORSAIR iCUE LINK H100i RGB Liquid CPU Cooler - 240mm
- CORSAIR VENGEANCE RGB DDR5 RAM 32GB (2 x 16GB) 6000MHz CL36 Intel XMP Compatible
- Corsair MP700 PRO 1TB NH M.2 SSD ( windows 11 pro partitie)
- Corsair MP700 PRO 2TB NH M.2 SSD ( universele opslag )

Helaas ben ik 15 jaar geleden gestopt met eigen systemen te bouwen en heb ik de evolutie in de computer componenten niet meer echt gevolgd.
Begin 2025 vond ik het eens tijd om een nieuw systeem voor mij zelf te bouwen dat voldoet aan de hedendaagse snelheden.
Het systeem hierboven loopt echt top en ben er zeer tevreden van.
Geen enkel probleem onder vonden tijdens het in elkaar zetten , na de eerste start en tot op heden loopt hij voor mij perfect.

Gelet ik met video en vooral video rendering bezig ben stel ik mij de vraag of ik een tweede Gigabyte GeForce RTX 3060 GAMING OC 12G 2.0 Videokaart erbij kan steken en hoop hiermee mogelijk wat extra snelheidswinst mee te bereiken.
Helaas ben ik niet meer op de hoogte of dit nu wel kan en of dit wel iets extra zou opleveren.
Is er iemand die hier meer ervaring mee heeft dan ik , zoja wat is het beste wat ik zou kunnen doen?

Alvast thnx voor mogelijk replays,
Grtz Melmaar

Vermeld nog een even welke voeding je gebruikt, is zeer belangrijk bij gebruik van 2 GPU's.
Heb je trouwens bios van je moederbord al geupdated?
Hier vind je belangrijke info over het koppelen (SLI-bridge) van twee videokaarten in een desktop: KLIK HIER.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan