3 vragen over een zelfbouw set

fweijers

Nieuw forumlid
Beste bouwers,

een vraagje aan jullie, hopelijk kan ik hier wat advies krijgen!
Ik wil met mijn zoontje een gaming pc in elkaar zetten en ons oog is gevallen op een zelfbouw systeem wat Megekko als een "werkende combinatie" betitelt.
We willen alleen de behuizing vervangen door een andere. Misschien kunnen jullie even meekijken of dit een optie is?

Eigenlijk willen we deze set bestellen:

We hebben een Asus tuf gaming vg27aq3a monitor en hopen games te kunnen draaien met 120 fps op 1440 pixels resolutie

Vraag 1): halen we dat met deze set?

Vraag 2) Is het mogelijk dat we ipv de behuizing uit de set, deze kiezen?

Als ik naar de verschillen kijk moet het qua maten wel kunnen, alle max maten zijn van de NZXT groter.
Er zit alleen minder fans in: 2 aan de voorkant ipv 3 bij de Montech en geen fans aan de boven- en achterkant.
Zou er onvoldoende koeling zijn en moet ik dan fans los bijbestellen? En hoe kan ik die van stroom voorzien?

en de laatste:
vraag 3) Het OS wordt windows 11 verwacht ik. Over antivirus software: ik ben zelf een Mac gebruiker en daarvoor is antivirus software niet nodig. Op Windows had ik (10+ jaar geleden) altijd antivirus software draaien, maar werkt dat we bij een game pc?
En welke raden jullie aan?

Alvast dank voor antwoorden op deze beginnersvragen!

PS met computers en hardware kan ik goed omgaan, ben gewoon niet zo thuis in de gaming PC wereld en wil voorkomen dat ik straks met een verkeerde combinatie van componenten en software te zitten :)

Terug
Bovenaan