3070 + i9 11900 , CPU kapot?

Mighty1997

Nieuw forumlid
Beste lezer,

Ik zit met het volgende probleem, is speel Five M op de computer alleen heb ik erg last van lage Fps en Fps drops.
Mensen met een slechtere video kaart en processor hebben een betere game ervaring als mij (hogere Fps en geen drops)
Nu ben ik niet heel erg handig maar weet wel iets van computers.
Mijn computer is een Lenovo pre build van 2 jaar oud en er zit een 3070 met een i9 11900 in.
Ik heb ook een Benchmark gedaan en hier gaf hij iets bij mijn cpu aan.
Five M is een cpu spel
Alle tips welkom!

Groetjes

Bijlagen

• IMG_6075.webp
    IMG_6075.webp
    19,2 KB · Weergaven: 2
  • IMG_6076.webp
    IMG_6076.webp
    31,2 KB · Weergaven: 2
fiveM is gewoon GTA 5. fiveM is wat zwaarder dan GTA, omdat het custom servers zijn met verschillende mods en veel meer spelers tegelijk.

- die andere mensen waar jij het over hebt.... gebruiken die dezelfde settings/dezelfde versie (enhanced edition of oude)

- misschien kan je een screenshot plaatsen met je graphics settings/resolution scale.

- hoe is je cpu/gpu temperatuur tijdens het spelen van FiveM? thermal throttle kan namelijk zorgen voor FPS drops

- vaak boost de cpu minder hoog bij pre-builds. dit komt door een zeer gelimiteerde bios en custom moederbord met waarbij de VRM;s en heatsinks net iets minder zijn.

- run je de game vanaf een M2 drive? ik zie namelijk nog vaak voorbij komen dat mensen gamen met een tragere HDD. dit zorgt voor tragere map loading en dus FPS drops.

Terug
Bovenaan