4000D Airflow / RTX 4080 super / AIO 360 MM

MtV

Nieuw forumlid
Hoi

ik ben deze apparatuur van plan in te bouwen in de genoemde Corsair 4000D en controleerde de pc-builder van Corsair die zegt dat deze compatibel is.

• msi pro z890-p wifi
  • gigabyte 4080 super windforce v2
  • nautilus 360 rs

ik zie het ook hier op het forum staan dat het wel een mogelijkheid is maar minder aan te bevelen.(https://forum.megekko.nl/threads/hoe-plaats-je-een-aio-waterkoeler.17/ )

Ik ben van plan de aio aan de voorzijde in te bouwen, omdat de 360m niet aan de bovenzijde kan, maar overal wordt het aangegeven om de tubes van de AIO aan de onderkant te hebben, maar is er voldoende ruimte voor? Ik lees ook dat als je die ruimte niet hebt je de AIO ook met de tubes aan de bovenzijde kan hebben, maar dan moet de pomp wel lager liggen.

Hebben jullie een dergelijke combinatie gebouwd? Enige gedachten? ik zie wel plaatjes bij corsair voorbij komen die het ook zo hebben ingebouwd met de tubes aan de bovenzijde.

of kan ik beter een 3500X nemen met losse fans en de 360mm aan de zijkant of bovenkant monteren?

met vriendelijke groeten

Marcel

Bijlagen

• plaatje 1.webp
    plaatje 1.webp
    43,1 KB · Weergaven: 2
  • plaatje 2.webp
    plaatje 2.webp
    43,4 KB · Weergaven: 2
Dag Marcel,

Welkom op het forum! Ik zou inderdaad de keuze van de 4000D airflow niet doen en lekker gaan voor een kast die 360mm aio ruimte biedt aan de bovenkant. Je hebt namelijk al een best grote videokaart. De Corsair 3500X zou inderdaad een leuke optie zijn en koop wat extra fans erbij. De phanteks XT View is een andere goed geprijsde kast met al 3 argb fans erin. De Montech Air 903 Max, Deepcool CH560 (digital), Phanteks NV5 (MKII), Antec P20C, lancool 216 en nzxt h7 flow zijn ook allemaal nog opties.

Het is voor de AIO het best als je in ieder geval hem aan de bovenkant monteerd. Ging je trouwens qua socket sowieso voor Intel 1851 of heb je AM5 ook nog overwogen?

Fijne dag!

Hartelijke groet,
Ties

Dag Marcel,

Welkom op het forum! Ik zou inderdaad de keuze van de 4000D airflow niet doen en lekker gaan voor een kast die 360mm aio ruimte biedt aan de bovenkant. Je hebt namelijk al een best grote videokaart. De Corsair 3500X zou inderdaad een leuke optie zijn en koop wat extra fans erbij. De phanteks XT View is een andere goed geprijsde kast met al 3 argb fans erin. De Montech Air 903 Max, Deepcool CH560 (digital), Phanteks NV5 (MKII), Antec P20C, lancool 216 en nzxt h7 flow zijn ook allemaal nog opties.

Het is voor de AIO het best als je in ieder geval hem aan de bovenkant monteerd. Ging je trouwens qua socket sowieso voor Intel 1851 of heb je AM5 ook nog overwogen?

Fijne dag!

Hartelijke groet,
Ties
Hi Ties

dank voor je snelle antwoord. ik ga de 4000d dan ook afbestellen.Ik wilde even wat extra zekerheid hebben hiervoor, het leek me wel heel erg krap worden. Dank voor je adviezen ik duik er gelijk even in.

ik ben voor de 1851 gegaan.

met vriendelijke groet
Marcel

Terug
Bovenaan