• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Aansluiten ATX_12V_2 op ASUS moederbord TUF Gaming B650 Plus

Carlae

Nieuw forumlid
Dag,

Vandaag een upgrade uitgevoerd met ASUS Gaming B650 Plus moederbord en een AMD Ryzen 7 7700 processor.
Tijdens de opstart blijft de "CPU-Led" op het moederbord constant Rood branden.
De opstart gaat dan ook niet verder, ook na het verwijderen EN terug monteren van de CPU., steeds hetzelfde fenomeen...(de bevestiging CPU-Socket ziet er verder OK. uit).

Nu m'n vraag:
Ik heb daarbij een modulaire voeding Corsiar RM650 en daar zit standaard geen ATX_12 Volt (4-pins) voedingskabel bij, dus ik heb dan ook maar 1 kabel aangesloten en zo trachten op te starten, de andere, de ATX_12V_1 (8-pins) kabel is dan wel aangesloten.
Dus de aansluiting van de ATX_12_2 (4-pins) ontbreekt bij mijn huidige configuratie!

Kan dit de oorzaak zijn van het niet willen verder opstarten?
Hierbij 2 x schermafdruk uit H.leiding van bedoelde stekker / plugin & de CPU-Led.

Grt.,
Carlos.
 

Bijlagen

  • ASUS Tuf Gam. B650-plus  ATX_12V schermafdruk.webp
    ASUS Tuf Gam. B650-plus ATX_12V schermafdruk.webp
    10,2 KB · Weergaven: 3
  • ASUS Tuf Gam. B650-plus  CPU-LED schermafdruk.webp
    ASUS Tuf Gam. B650-plus CPU-LED schermafdruk.webp
    11,2 KB · Weergaven: 3
Het niet aansluiten van de 4-pins CPU power zou geen rol moeten spelen in het opstarten van het systeem, deze aansluiting heb je vooral nodig bij overclocken en dergelijke en is voor een normale situatie niet vereist.
 
@ Ricardo,

Idd, juist test met extra ATX kabel uitgevoerd... idem, blijft verder "hangen" in opstart bij CPU...
Nu bekijken voor garantie MB.
En Dank voor de info.
 
Terug
Bovenaan