Advies aanschaf TPM 2.0-module

Aksel

Nieuw forumlid
Beste lezer,
In de hoop Windows 10 naar Windows 11 te upgraden met gebruikmaking van mijn Gygabyte-moederbord, type GA-Z77X-UD5H, had ik een Gygabyte-TPM-module besteld. Echter, ik kwam erachter dat deze module niet past op de daarvoor ingerichte TPM-connector op het moederbord.

Misschien weet je advies over welke TPM 2.0-module wel op mijn moederbord zou kunnen passen? Bijgaand is er een foto van de TPM-aansluiting op het moederbord te vinden. Het betreft een 2 bij 10-pins aansluiting, waarvan alleen de tweede pin vanaf rechtsonder een uitsparing betreft om het verkeerd aansluiten te voorkomen.

Alvast vriendelijk bedankt.

Met vriendelijke groet,

Aksel Harrewijn

Bijlagen

• TPM-aansluiting.webp
    TPM-aansluiting.webp
    37,6 KB · Weergaven: 1
ik wil je geen hoop geven dat dit gaat werken, een intel 3de gen cpu en moederbord is niet geschikt voor tpm 2.0 Het minimale wat je nodig hebt voor een windows 11 is een intel 8de gen cpu of een ryzen 2000 serie of hoger en passende moederborden.
ik kon het niet direct in de handleiding van jouw moederbord terug vinden maar ik denk dat dit bord niet hoger gaat dan versie tpm 1.0.
je kan wellicht op Wish of aliexpress of zo je geluk beproeven. maar vrees dat dat ook op een mislukking uitloopt.oftewel je word gescammed of als het wonderwel wel werkt dat het dan bij de eerstvolgende update van windows 11 weer niet werkt. het is gewoon de moeite niet waard voor deze generatie borden.

Terug
Bovenaan