Advies moederbord

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mats
  • Startdatum Startdatum

Mats

Nieuw forumlid
Ik ben opzoek naar een am4 moederbord (het liefst een b550 moederbord) die waaraan een watercooler aangesloten kan worden, 2/3 5v 3-pin rgb headers en één of meer sys_fan headers. Ik had gelezen dat je voor een watercooler een cpu_pump header nodig had zodat de pomp werkt van de watercooler. Ik dacht zelf eerder al aan een Gigabyte B550 gaming X V2 omdat ik dacht dat cpu_opt ook geschikt was voor een watercooler maar later las ik dat een cpu_opt eigenlijk niet zo geschikt is. Ook dacht ik aan een Gigabyte B550M AORUS ELITE maar ik wist niet zeker of op dat moederbord ook een watercooler aangesloten

cpu_opt(ional) is niet heel veel verschillend van cpu_fan. De _opt(ional) is er indien je meer fan aansluitingen nodig hebt als er meerdere onafhankelijke fans zijn.
Deze header kan ook worden gebruikt voor de AIO pomp als er geen dedicated pomp header is. Het enige nadeel is dat je de fans die hierop aangesloten is niet kan monitoren.

Het Gigabyte MB in jouw post heeft boven de CPU socket zowel een CPU_fan als CPU_opt zitten.
Ook heeft het bord 2 ARGB headers en 2 LED headers.

Gelinkt, de spec sheet van gigabyte:
- https://www.gigabyte.com/nl/Motherboard/B550-GAMING-X-V2-rev-10-11-12/sp#sp

Ik denk dat dit moederbord een goede kandidaat is voor jouw build.

Terug
Bovenaan