AIO CPU koeler stelt erg teleur, maakt herrie. Help! Welke is wel stil?

Ronaldus67

Nieuw forumlid
Beste allemaal,

Ik heb onlangs een aio cpu koeler gekocht voor mijn oude Intel core i7 9e generatie. Hij koelt prima, temp komt niet boven de 60 graden bij volle belasting.

Maar ik heb er toch spijt van, de pomp maakt een hoog doordringend geluid. En volgens mijn hardware monitor draait de pomp op 6200 RPM , erg bijzonder!😗 Je wordt echt gek van dat gepiep. 😡 En echt goedkoop was hij ook niet dus ik had het niet verwacht.

Ik had al wat tips gevonden, hij is gemonteerd met de radiator aan de bovenkant van de kast, heb de kast al op z'n zij en kop gehouden, dus lucht zou het probleem niet moeten zijn. Het gaat om dit gebakje:

Artikelnr. 1098657
Thermalright Frozen Notte 240 Black Argb V2 waterkoeler

Nu wil ik sowieso een nieuw systeem bouwen met een AMD Ryzen 9 9950X3D, en ook die wil ik graag gaan water koelen.
Kan iemand mij adviseren welke AIO koeler vooral stil, maar toch krachtig genoeg is? Ik heb ruimte voor 360 mm radiator en fans

Bij voorbaat dank! 🙂

Kan je in de BIOS kijken of de pomp curve goed staat? Soms staat deze lijn altijd op 100%, allicht dat daar iets aan te passen is om het geluid te verminderen.
Als het goed is zou dat de PUMP_HEADER (oid, afhankelijk van het moederbord) moeten zijn.

Terug
Bovenaan