Chupumballs
Nieuw forumlid
Hallo allemaal,
Ik heb twee problemen met mijn setup en zou graag advies krijgen voordat ik een RMA overweeg of upgrades doe.
Pedro Barroso
Ik heb twee problemen met mijn setup en zou graag advies krijgen voordat ik een RMA overweeg of upgrades doe.
Probleem #1: AIO LCD Display Valt Willekeurig Uit
- Het LCD-scherm van mijn AIO werkt prima bij het opstarten van mijn pc, maar valt na een paar uur gebruik uit.
- Een tijdelijke oplossing die ik heb gevonden is het loskoppelen en opnieuw aansluiten van de SATA-voedingskabel, waarna het LCD weer werkt. Maar na een tijdje gebeurt het opnieuw.
- Alle kabels zijn correct aangesloten en de AIO draait op de laatste firmware.
Mogelijke Oorzaken & Troubleshooting Tot Nu Toe:
- SATA Kabel of Poort Probleem: Misschien is de SATA-voedingskabel defect of is er een probleem met de SATA/Peripheral-poort op mijn PSU. Helaas heb ik geen reservekabel om dit te testen.
- Voedingsprobleem: Sommige gebruikers hebben dit probleem opgelost door hun PSU te vervangen, maar mijn PSU heeft het altijd prima gedaan en dit probleem begon pas na een jaar.
- Firmware of Software Conflict: Aangezien ik al op de nieuwste firmware zit, lijkt dit niet de belangrijkste oorzaak, maar ik sta open voor suggesties.
Extra Informatie:
- Mijn AIO is nog twee maanden onder garantie, dus als het een hardwaredefect is, kan ik een RMA aanvragen.
- Maar omdat ik geen reservekoeler heb, wil ik een RMA zoveel mogelijk vermijden, tenzij het echt nodig is.
Probleem #2: RGB Software Overload
- Het beheren van alle verschillende RGB-software voor mijn componenten is een enorme frustratie.
- Ik overweeg om een Razer Chroma Addressable RGB Controller aan te schaffen om alles te centraliseren en eenvoudiger te beheren.
Mijn Vragen:
- Zou de Razer Chroma Addressable RGB Controller helpen om het aantal benodigde softwareprogramma’s te verminderen?
- Als ik nog steeds meerdere softwaretools nodig heb, kan de Razer-controller deze dan met elkaar synchroniseren?
- Heeft iemand ervaring met deze controller? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
Algemene Vragen:
- Heeft iemand eerder een AIO LCD-probleem zoals dit gehad en hoe heb je het opgelost?
- Denken jullie dat het probleem wordt veroorzaakt door de AIO zelf, de PSU of een defecte SATA-kabel/poort?
- Zijn er nog extra troubleshooting-stappen die ik kan proberen voordat ik een RMA aanvraag?
Pedro Barroso