• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

AIO setup vermoedelijk pomp defect.

Valerie

Nieuw forumlid
Dag lieve mensen,

22 oktober vorig jaar heb ik een aantal onderdelen bij megekko aangeschaft waaronder een aio waterkoeling setup. Een Lian li galahad II 360 Trinity performance.

Dit heeft vanaf dag 1 een (whiny noise, jankerig, ratelend misschien zelfs) bijgeluid gemaakt, wat normaal schijnt te zijn bij een aio setup. Geadviseerd wordt om de radiator boven de pomp te plaatsen en zo heb ik mijn setup ook bevestigd vanaf het eerste moment.

Nu heb ik eergisteren de pc uit slaapstand gehaald en ineens is dat geluid niet meer aanwezig. Daarna liep de pc tot 2 x toe vast en bij de 2e x kreeg ik een cpu temperature warning en dat ik de bios in moest.

Die was inmiddels 93 graden. Dus ik heb het systeem uit laten staan zodat het af kon koelen. Daarna opgestart. Geprobeerd om te kijken of ik de pomp rpm kon wijzigen maar er gebeurde helemaal niks en de temperatuur liep alweer heel gauw op richting de 90 graden.

De fan snelheid aanpassen zorgde wel voor een klein verschil van 3 graden minder maar dat is dusdanig weinig daar hebben we niks aan.

Ik heb sterk het vermoeden dat de pomp het begeven heeft.

Is er nog een manier om dit te testen of uit te sluiten zonder direct over te gaan op een rma verzoek?

Ik heb gewoon die standaard pasta gebruikt die bij de aio geleverd werd, weet niet of dat nog veel uitmaakt.

Helaas is mijn processor zonder luchtkoeler geleverd en heb ook geen vrienden of bekende die mij hiermee even kunnen helpen.

Bedankt voor het meedenken!
 
Alles duidt er op dat de pomp defect is, als je aan de slangen voelt van de koeler zullen ze waarschijnlijk ongeveer even warm zijn. Als de koeler werkt is er 1 slang die duidelijk koeler is (omdat deze vloeistof gekoeld is via de radiator).
 
Ik kwam zojuist dus nog een post tegen op reddit van Lian li zelf waarin zij 'een probleem' met de pomp erkennen.


Die post is 9 maanden oud en mijn hardware is 10 maanden oud.

Heb in de tussentijd bij de pc zelf nog gekeken of ik iets anders kon vinden maar nu is zelfs in de bios de pump speed setting unavailable.

Dus ik ga, zodra ik een tussentijdse oplossing heb gevonden om te koelen, een RMA verzoek indienen.

Bedankt voor het meedenken!
 
Ik kon dus een claim indienen bij Lian li zelf daar het een bekend probleem is met de galahad variant. Voor mensen die dezelfde problemen ervaren kijk vooral in die reddit post die ik gedeeld heb in mijn vorige bericht. Daar heeft Lian li zelf een link gedeeld voor RMA verzoek.

Zoals ik het nu begrijp krijg ik een nieuwe pomp toegestuurd. Minus de fans. Het is me even onduidelijk wat ze precies bedoelen met pomp daar het een aio systeem is is alles ineen?

Ik zal hier updaten zodra ik meer weet.
 
Ik kon dus een claim indienen bij Lian li zelf daar het een bekend probleem is met de galahad variant. Voor mensen die dezelfde problemen ervaren kijk vooral in die reddit post die ik gedeeld heb in mijn vorige bericht. Daar heeft Lian li zelf een link gedeeld voor RMA verzoek.

Zoals ik het nu begrijp krijg ik een nieuwe pomp toegestuurd. Minus de fans. Het is me even onduidelijk wat ze precies bedoelen met pomp daar het een aio systeem is is alles ineen?

Ik zal hier updaten zodra ik meer weet.
Goed van Lian Li dat ze deze service aanbieden! Ik hoop dat je het snel mag ontvangen.
 
Terug
Bovenaan