MaanBanaan
Nieuw forumlid
Hi!
Ik ben met veel plezier in het bezit van de 7900XTX OC Edition kaart van AMD.
Echter heb ik sinds geruimte tijd last van blackscreens. Dat wil zeggen dat mijn beeld voor max. 5 sec op zwart gaat en vervolgens weer terug naar normaal, waarna ik gewoon mijn dingen kan voortzetten. Ik dacht dat dit aan mijn monitor lag. Deze heb ik onder garantie laten vervangen, nog geen maand geleden. Het ging goed - tot nu. Ik heb dus zojuist wederom een blackscreen gehad. Het scherm valt niet uit; monitor aan/uit lampje blijft gewoon branden.
Is dit een driver issue of een GPU issue? Ik denk namelijk een driver issue maar weet dit niet zeker. Ik heb rondgekeken op zowel de Dell/Alienware community als de AMD reddit community en meermaals werd aangegeven dat zij ditzelfde probleem dan wel andere problemen ervaren met de (recente?) AMD drivers. Zie link hier bijvoorbeeld. Naar aanleiding van die post op de Dell forums heb ik dus onder garantie mijn AW2723DF monitor laten vervangen.
Gamen en dergelijke gaat verder helemaal prima. De temperatuur van m'n GPU is ook prima. Komt niet boven de 50c uit. Heb geen gekke crashes of iets dergelijks.
Ik vroeg mij dus af of er meer mensen zijn met dit probleem en/of een soortgelijk probleem.
Specs:
Case: ANTEC DF 600 FLUX
Motherboard: ASUS TUF Gaming x570-PRO WIFI II
CPU: AMD Ryzen 9 5950x
CPU Cooler: CoolerMaster 360 PL Flux
Graphics Card: AMD Radeon Phantom Gaming 7900XTX OC Edition, 24GB
RAM: Kingston HyperX 32GB 3200MHz DDR4 CL16 DIMM (Kit of 2) Fury RGB
PSU: Corsair RMx Shift 1200 W 80+ Gold Certified Fully Modular ATX Power Supply
Windows 11 Pro
Driver versie: 25.2.1 (meest recente is 25.3.1, maar deze geeft dus problemen.)
Ik heb nog garantie op m'n GPU zitten, de aankoop was 12-12-2023 bij Megekko.
Mocht er meer info nodig zijn, laat het gerust weten!
Bedankt!
Ik ben met veel plezier in het bezit van de 7900XTX OC Edition kaart van AMD.
Echter heb ik sinds geruimte tijd last van blackscreens. Dat wil zeggen dat mijn beeld voor max. 5 sec op zwart gaat en vervolgens weer terug naar normaal, waarna ik gewoon mijn dingen kan voortzetten. Ik dacht dat dit aan mijn monitor lag. Deze heb ik onder garantie laten vervangen, nog geen maand geleden. Het ging goed - tot nu. Ik heb dus zojuist wederom een blackscreen gehad. Het scherm valt niet uit; monitor aan/uit lampje blijft gewoon branden.
Is dit een driver issue of een GPU issue? Ik denk namelijk een driver issue maar weet dit niet zeker. Ik heb rondgekeken op zowel de Dell/Alienware community als de AMD reddit community en meermaals werd aangegeven dat zij ditzelfde probleem dan wel andere problemen ervaren met de (recente?) AMD drivers. Zie link hier bijvoorbeeld. Naar aanleiding van die post op de Dell forums heb ik dus onder garantie mijn AW2723DF monitor laten vervangen.
Gamen en dergelijke gaat verder helemaal prima. De temperatuur van m'n GPU is ook prima. Komt niet boven de 50c uit. Heb geen gekke crashes of iets dergelijks.
Ik vroeg mij dus af of er meer mensen zijn met dit probleem en/of een soortgelijk probleem.
Specs:
Case: ANTEC DF 600 FLUX
Motherboard: ASUS TUF Gaming x570-PRO WIFI II
CPU: AMD Ryzen 9 5950x
CPU Cooler: CoolerMaster 360 PL Flux
Graphics Card: AMD Radeon Phantom Gaming 7900XTX OC Edition, 24GB
RAM: Kingston HyperX 32GB 3200MHz DDR4 CL16 DIMM (Kit of 2) Fury RGB
PSU: Corsair RMx Shift 1200 W 80+ Gold Certified Fully Modular ATX Power Supply
Windows 11 Pro
Driver versie: 25.2.1 (meest recente is 25.3.1, maar deze geeft dus problemen.)
Ik heb nog garantie op m'n GPU zitten, de aankoop was 12-12-2023 bij Megekko.
Mocht er meer info nodig zijn, laat het gerust weten!
Bedankt!