• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

AMD processors Geïntegreerde graphics

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Duma
  • Startdatum Startdatum

Duma

Member
Hoihoi,

Ik zat net nog even wat processors te bekijken en nu pas valt me iets op.
Bij de ene processor zie je AMD Radeon Graphics staan.
En bij andere zie je AMD Radeon 740M of 780M staan.
Zit daar verschil in?

Mvg
 
Hoi @Duma daar zit zeker verschil in .

Dank je voor het bericht.
Ik snap uiteraard dat kwa versie tussen die twee verschil zit.
Maar ik bedoel dit dus.
Bij de ene processor staat AMD Radeon Graphics
En bij andere processor AMD Radeon 780M

Screenshot 2024-08-05 095324.webp
Screenshot 2024-08-05 095348.webp
 
Hoi Duma,

De geïntegreerde graphics in de 7800x3D zijn ''basis'' graphics, voor office gebruik etc.

De geïntegreerde graphics in de 8000 serie van AMD, de 780M of de 740M zijn vele malen sneller. De 8700G processor wordt ook wel een APU genoemd; een accelerated processing unit; die is in principe sterk genoeg om te gebruiken zonder losse videokaart, tenzij je natuurlijk écht grafisch intensieve taken gaat doen. Maar je kunt zelfs moderne games op 1080p settings spelen met die geïntegreerde kaart.
 
  • Leuk
Waarderingen: Duma
Hoi Duma,

De geïntegreerde graphics in de 7800x3D zijn ''basis'' graphics, voor office gebruik etc.

De geïntegreerde graphics in de 8000 serie van AMD, de 780M of de 740M zijn vele malen sneller. De 8700G processor wordt ook wel een APU genoemd; een accelerated processing unit; die is in principe sterk genoeg om te gebruiken zonder losse videokaart, tenzij je natuurlijk écht grafisch intensieve taken gaat doen. Maar je kunt zelfs moderne games op 1080p settings spelen met die geïntegreerde kaart.
hoi,

Dank je voor de uitleg.
Ik was in de onderstelling dat die 7800x3d de beste gaming processor was in die gerne.
Ik heb nu de 8500G en dacht te upgraden naar die 78003xd.
Dus het lijkt als ik die 8700G neem en dan een videokaart van een 350 a 400 een betere pc heb
dan met die x3d processor.
Sjonge in mijn tijd de laatste pc die ik bouwde was dat Core@duo dacht ergens 2005/2006
De sj*t is echt wel erg veranderd haha
 
hoi,

Dank je voor de uitleg.
Ik was in de onderstelling dat die 7800x3d de beste gaming processor was in die gerne.
Ik heb nu de 8500G en dacht te upgraden naar die 78003xd.
Dus het lijkt als ik die 8700G neem en dan een videokaart van een 350 a 400 een betere pc heb
dan met die x3d processor.
Sjonge in mijn tijd de laatste pc die ik bouwde was dat Core@duo dacht ergens 2005/2006
De sj*t is echt wel erg veranderd haha
Hi Duma!

De 7800x3D is inderdaad nog steeds de beste gaming processor op de markt, en is ook sneller dan de 8700G.
Het leuke aan de 8700G is dat hij een snellere geïntegreerde videokaart heeft dan de 7800x3D (en welke andere cpu dan ook), maar als je een losse videokaart hebt maakt dit niet uit aangezien je de geïntegreerde in bijna alle gevallen dan niet gebruikt.

Als je hoofddoel gamen is, ben je beter af met een 7800x3D met een losse videokaart. Als je bijvoorbeeld een energiezuinige of budget PC wilt bouwen die nog steeds enigzins kan gamen, dan is de 8700G een leukere optie.

Kortom; als je een losse videokaart hebt, maken de geïntegreerde graphics niet uit. Je belast dan namelijk je losse videokaart en niet de geïntegreerde. In dat geval is de 7800x3D dus beter!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Duma
Hi Duma!

De 7800x3D is inderdaad nog steeds de beste gaming processor op de markt, en is ook sneller dan de 8700G.
Het leuke aan de 8700G is dat hij deze snellere geïntegreerde videokaart heeft, maar als je een losse videokaart hebt maakt dit niet uit want dan gebruik je de geïntegreerde in bijna alle gevallen toch niet.

Als je hoofddoel gamen is, ben je beter af met een 7800x3D met een losse videokaart. Als je bijvoorbeeld een energiezuinige of budget PC wilt bouwen die nog steeds enigzins kan gamen, dan is de 8700G een leukere optie.

Kortom; als je een losse videokaart hebt maken de geïntegreerde graphics niet uit. Je belast dan namelijk je losse videokaart en niet de geïntegreerde. In dat geval is de 7800x3D dus beter!
Oke dit komt meer in de buurt wat ik al dacht en al in favorieten had staan.
Maar ik moet even lachen.
Ik maakte een poosje terug de fout een vraag als dit per mail aan Megekko te sturen.
Kreeg netjes terug dat ze via mail geen advies geven maar verwezen me naar het forum.
Ik snap nu dus waarom , als je op zoveel moet letten tegenwoordig zou ik dat ook niet steeds via mail willen doen 🤣
Dank je voor je uitleg.
 
Oke dit komt meer in de buurt wat ik al dacht en al in favorieten had staan.
Maar ik moet even lachen.
Ik maakte een poosje terug de fout een vraag als dit per mail aan Megekko te sturen.
Kreeg netjes terug dat ze via mail geen advies geven maar verwezen me naar het forum.
Ik snap nu dus waarom , als je op zoveel moet letten tegenwoordig zou ik dat ook niet steeds via mail willen doen 🤣
Dank je voor je uitleg.
Geen probleem haha.
Het is inderdaad vaak wat veel en wat overweldigend. Zoveel verschillende opties en dingen om rekening mee te houden :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Duma
Is de 7800x3d goed samen met
XFX Radeon RX 7600 XT Speedster SWFT210 Core 16GB
Ik heb nu dus die 8500g maar wil alvast de videokaart kopen.
Processor komt daarna.
 
Is de 7800x3d goed samen met
XFX Radeon RX 7600 XT Speedster SWFT210 Core 16GB
Ik heb nu dus die 8500g maar wil alvast de videokaart kopen.
Processor komt daarna.
Yes, de 7800x3D kun je pairen met elke videokaart op het moment.
Waar loop je tegenaan met je huidige 8500G? Wellicht is het beter om eerst die processor te houden en meer geld te steken in de videokaart. Dat levert je meer FPS op dan de upgrade waar je nu aan denkt.

Wat is ongeveer je budget?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Duma
Yes, de 7800x3D kun je pairen met vrijwel elke videokaart op het moment.
Waar loop je tegenaan met je huidige 8500G? Wellicht is het beter om eerst die processor te houden en een betere videokaart te kopen. Dat levert je meer FPS op dan deze upgrade.

Wat is ongeveer je budget?
Ik moet bekennen dat ik een poosje terug een soort van basis pc bij Megekko heb gekocht met de in 3 delen betalen.
Lekker makkelijk en kan ik mooi naar een nou ja iets wat betere pc dan ik ooit gehad heb toe gaan haha.
Ik heb net netjes de laatste betaling gedaan en heb nog een 350 euro ter beschikking.
Ik heb de bedoeling de videokaart eerst te kopen en volgen de maand ergens de 78003xd
op het moment is er geen probleem met de huidige setup.
Al had ik hiervoor een HP victus met zo'n rtx3050.
Dus ik merk nu ook wel dat ik geen vaste videokaart heb in games.
En ik game te weinig en heb te weinig voorkeuren om een videokaart van een 1000+ euro te nemen
Ik ga nog liever over op console haha
 
Ik heb de bedoeling de videokaart eerst te kopen en volgen de maand ergens de 78003xd
op het moment is er geen probleem met de huidige setup.
Wat ik persoonlijk zou doen is dan nog een maandje wachten en dan een keer iets van een 7900 GRE kopen. Die is veel sneller in games en andere taken, en je kunt je huidige cpu gewoon nog houden.

Mocht je denken: "dat vind ik te duur voor een videokaart; ik game tenslotte niet zo veel" is de 7600XT waar je naar aan het kijken was ook een prima kaart waar je goed mee kunt gamen. Naar mijn mening is er dan echter weinig reden om er een 7800x3D bij te zetten. Dat levert je niet zo veel op maar kost wel veel geld.
 
  • Leuk
Waarderingen: Duma
"Mocht je denken dat vind ik te duur voor een videokaart"

Tis friggin zowat het dubbele 🤣
Maar die zal het um echt niet gaan worden haha
Kwa games
Rust , DayZ , Deadside , RdR2 , Transport fever 2
en soms World of tanks blitz
Dan heb je mn zware gaming experience wel in kaart 😁
 
Laatst bewerkt:
"Mocht je denken dat vind ik te duur voor een videokaart"

Tis friggin zowat het dubbele 🤣
Maar die zal het um echt niet gaan worden haha
Ik dacht: als je nu al genoeg hebt voor een 7600xt, en daarna na een maandje genoeg om daar een 7800x3d bij te doen, kun je ook wat je nu hebt sparen en met het geld van volgende maand erbij deze halen. Dan houd je nog €130 over ook, ten opzichte van een 7600xt + 7800x3D. Levert je echt tussen de 90% en 110% meer FPS op.

7600XT is verder ook prima hoor. Het is aan jou!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Duma
Ik dacht: als je nu al genoeg hebt voor een 7600xt, en daarna na een maandje genoeg om daar een 7800x3d bij te doen, kun je ook wat je nu hebt sparen en met het geld van volgende maand erbij deze halen. Dan houd je nog €130 over ook, ten opzichte van een 7600xt + 7800x3D. Levert je echt tussen de 90% en 110% meer FPS op.

7600XT is verder ook prima hoor. Het is aan jou!!
Heb net deze gekocht en is voorlopig wel genoeg voor wat ik doe.
XFX Radeon RX 7600 XT Speedster SWFT210 Core 16GB
 
Toen PostNL aan mn deur stond kreeg ik het gelijk spaans benauwd.
Ik zeg sjees wat een doos (en bedacht me ter plekke nooit de maten nageken te hebben ivm de kast).
Bij het uitpakken aant bidden van please wees meer doos dan videokaart.
Daarna erachter komen dat mn 600 watt voeding een stekkertje te weinig had haha.
Dus de Gigabyte 750w maar even aangesloten(werkt wel maar koeler doet het niet)
Zal snel een nieuwe bestellen.
Kaart past ook maar net pffff
Gelijk ook mn eerste luxe(voor mijn doen dan) videokaart.

Nog niet getest mett gamen daar ist me nu even wat te warm voor
 
Toen PostNL aan mn deur stond kreeg ik het gelijk spaans benauwd.
Ik zeg sjees wat een doos (en bedacht me ter plekke nooit de maten nageken te hebben ivm de kast).
Bij het uitpakken aant bidden van please wees meer doos dan videokaart.
Daarna erachter komen dat mn 600 watt voeding een stekkertje te weinig had haha.
Dus de Gigabyte 750w maar even aangesloten(werkt wel maar koeler doet het niet)
Zal snel een nieuwe bestellen.
Kaart past ook maar net pffff
Gelijk ook mn eerste luxe(voor mijn doen dan) videokaart.

Nog niet getest mett gamen daar ist me nu even wat te warm voor
Gek! Je zou denken dat de meeste 600 watt voedingen wel genoeg aansluitingen hebben.
Fijn dat de kaart verder past!
 
  • Leuk
Waarderingen: Duma
Terug
Bovenaan