• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Amd Ryzen 78003xd vs Msi Geforce Rtx 4060 8gb

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Duma
  • Startdatum Startdatum

Duma

Member
Hallo,

Ik heb nu dus een Amd ryzen 8500g processor en geen videokaart.
Ben van plan de Amd ryzen 7800x3d te gaan kopen.
Nu zit er in die The Box de MSI GEFORCE RTX 4060 8GB
Is dat een videokaart die gaat met de 7800x3d?
Of zit je er dan mee dat je een dure kaart moet nemen.
Pcpartpicker is leuk maar laat niet zien of je een bottleneck hebt tussen processor of videokaart.
En vind geen goeie bottleneck check site namelijk.
Ze hebben die 7800x3d of videokaart niet eens in de lijsten.
Zegt dit dat de 78003xd eigenlijk niet zo'n beste keus is dan?
Of zijn die sites niet updated.

mvg
 
Laatst bewerkt:
Hii Duma,

Voor 1440p en 4K gaming is het belangrijker om eerst je videokaart te upgraden.
Een krachtige GPU, zoals de RTX 4060 of beter, zorgt voor hogere framerates en betere grafische kwaliteit bij deze resoluties.
Je huidige CPU (Ryzen 5 8500G) zal moeite hebben met hogere resolutie dan 1080p, maar een GPU-upgrade heeft de grootste impact.
Overweeg daarna een CPU-upgrade naar de Ryzen 7 7800X3D als je merkt dat de CPU een bottleneck wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Duma
Hallo,

Ik heb nu dus een Amd ryzen 8500g processor en geen videokaart.
Ben van plan de Amd ryzen 7800x3d te gaan kopen.
Nu zit er in die The Box de MSI GEFORCE RTX 4060 8GB
Is dat een videokart die gaat met de 7800x3d?
Of zit je er dan mee dat je een dure kaart moet nemen.
Pcpartpicker is leuk maar laat niet zien of je een bottleneck hebt tussen processor of videokaart.
En vind geen goeie bottleneck check site namelijk.
Ze hebben die 7800x3d of videokaart niet eens in de lijsten.
Zegt dit dat de 78003xd eigenlijk niet zo'n beste keus is dan?
Of zijn die sites niet updated.

mvg
en daarnaast is het ook niet mogelijk om de box aan te passen als dit jouw idee was, de 4060 is absoluut compatibel met de 7800x3d en het is een zeer krachtige combinatie aangezien de X3D chips van AMD voor nog een hogere boost zorgen in FPS!

Op het gebied van gamen is vrijwel elke GPU compatibel met de 7800X3D zonder enige merkbare bottleneck.
 
  • Leuk
Waarderingen: Duma
Hii Duma,

Voor 1440p en 4K gaming is het belangrijker om eerst je videokaart te upgraden.
Een krachtige GPU, zoals de RTX 4060 of beter, zorgt voor hogere framerates en betere grafische kwaliteit bij deze resoluties.
Je huidige CPU (Ryzen 5 8500G) zal moeite hebben met hogere resolutie dan 1080p, maar een GPU-upgrade heeft de grootste impact.
Overweeg daarna een CPU-upgrade naar de Ryzen 7 7800X3D als je merkt dat de CPU een bottleneck wordt.
Ja die onderdelen van Megekko heb ik even als basis gekocht zodat ik op mn gemak kan gaan uitbreiden.
Maar sjonge vroeger wat het wat simpeler om een pc bijelkaar te sprokkelen.
Laatste die ik maakte was in 2005 en ook nooit meer iets gedaan met pc ( kids zijn duur tegenwoordig 🤣)
Dus ben nogal geschrokken wat er nu zoal is joh
Ik denk dat ik die 7800x3d en die RTX 4060 van die box mooi los koop.

Dank u voor de info
 
en daarnaast is het ook niet mogelijk om de box aan te passen als dit jouw idee was, de 4060 is absoluut compatibel met de 7800x3d en het is een zeer krachtige combinatie aangezien de X3D chips van AMD voor nog een hogere boost zorgen in FPS!

Op het gebied van gamen is vrijwel elke GPU compatibel met de 7800X3D zonder enige merkbare bottleneck.
Ja snap dat ik die box niet kan veranderen idd.
Zal die box ook nooit kunnen pakken of men moet even dat in 3 delen wat verhogen haha
Ben nogal aangewezen op dat in 3 delen betalen wat voor mij erg goed uit pakt met het gaan samenstellen van een leuke pc.

Ik dank u voor de info
 
Terug
Bovenaan