ASUS HYPER M.2 X16 CARD V2 ASUS

Ruben Kunst

Nieuw forumlid
Goedemorgen,

ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een Asus Hyper M.2 x 16 Card V2 gekocht. Hierin heb ik 2 x een 4TB M2 Lexar NM790 gestopt.
Echter zie ik maar 1 schijf. Nu heb ik het volgende al geprobeerd:

1- 1 M2 er uitgehaald en gekeken of ik ze bijden kan zien in mijn bios als ik ze verwissel.
- het resultaat hiervan was dat ik beide schijven kan zien zolang ik ze maar niet tegelijkertijd aansluit.

2- volgens online bronnen mag ik 8 schijven aansluiten op dit moederbord, ik heb in totaal met deze 2 schijven 6 schijven geïnstalleerd.

3- ik heb 1 van mijn anderen schijven tijdelijk los gekoppeld om te kijken of ik ze dan wel allebei kan zien, helaas heeft dit ook niet gewerkt.

Heeft hier iemand misschien nog ene idee wat dit zou kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,

Ruben Kunst

welk moederbord/cpu heb je? in welk slot heb je hem zitten (moet minimaal 8 lanes hebben)? kan namelijk zijn dat je te weinig lanes over hebt en daarom maar 1 drive ziet.

Goedenavond ik heb de volgende componenten in mijn pc:

ROG Strix X570-E Gaming
AMD Ryzen 9 3950X
Nvidia RTX 3070TI

Ik heb de hem aangesloten op het laatste en onderste slot van mijn moederbord. kan ik ergens zien hoeveel lanes er beschikbaar zijn, en kan ik dat eventueel nog aanpassen in de bios settings?

haal eens je overige m2 drives eruit en kijk dan eens of je dan beide lexar drives kan zien (ervanuitgaande dat alle m2 slots bezet zijn)

Ik heb 4x nm790 in een hyper m2 gedaan. Als ik de eerste keer boot. Dan zie ik er soms vier, soms drie en vaak geen een. Meestal vallen ze na een soft reboot gewoon uit. Ik zie ze nooit in de bios verschijnen.

Heb x4x4x4x4 bifucation en nvme-raid aan.

Ikheb een AsrockRack X570D4U een die zou het moeten ondersteunen.

Terug
Bovenaan