• Hartelijk welkom op het forum van Megekko!
    Megekko is dé webshop waar je alles voor jouw computer vindt. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe laptop, een upgrade van je videokaart of een printer, in onze webshop vind je het allemaal. Je bent nu op het forum van Megekko. Bezoek onze webshop:
    Webshop
    Informatie over inloggen en registratie
    Om gebruik te maken van het forum gebruik je je Megekko webshop account.
    Als je nog geen webshop account hebt kun je deze hier aanmaken.

Asus PG27AQDM Problemen

MokkieZ

Nieuw forumlid
Beste Megekko's,

Vandaag heb ik de Asus PG27AQDM ontvangen. Het is een erg fijn beeldscherm, maar helaas kreeg ik al snel problemen met de pixels/OLED (zie foto).

Dit heb ik tot nu toe geprobeerd:

  • De computer opnieuw opgestart.
  • Kabels opnieuw verbonden.
  • Een andere kabel geprobeerd.
  • Zelfde kabels op mijn M28U 4K monitor geprobeerd (geen issues).
  • Een pixel clean uitgevoerd (dit loste het probleem tijdelijk op, maar na een uur gamen kwam het weer terug en na een pixel clean was dit ook weer weg).

  • Andere problemen met het scherm.
Daarnaast worden bij elke herstart van mijn computer, of bij het uit- en aanzetten van het scherm, alle instellingen gereset, zelfs als ik ze opsla binnen de OSD. Volgens verschillende forums komt dit door de nieuwe firmware-update MCM107. Echter, firmware-versies MCM105 en MCM106 hebben weer andere problemen, zoals onnauwkeurige kleuren of te donkere weergave.

Nu twijfel ik of ik het scherm moet terugsturen vanwege de pixelproblemen (zie foto).

Een vriend waarmee ik game heeft hetzelfde scherm besteld en ervaarde dezelfde problemen binnen één dag. Ook op internet zijn er veel vergelijkbare meldingen te vinden.
Goede reviews zover ik kan vinden gaat over het LG scherm - 27GS95QE-B.

Wat is jullie advies hierin?

Groetjes,

MokkieZ
 

Bijlagen

  • IMG_2239.webp
    IMG_2239.webp
    95,9 KB · Weergaven: 6
Ja, ik test het morgen nog even en anders gaat hij inderdaad retour. Erg jammer dit…
Probeer ook andere kabels. Als een andere hdmi- of displayportkabel het niet oplost zou ik hem persoonlijk gewoon retour doen. Niet te veel tijd insteken, daar heb je garantie voor ;)
 
Terug
Bovenaan